Als dit maar geen bitch fight wordt…
“Dit is gepruts!”, snauwde de junior naar de hoofdredacteur. “Wie schrijft zo iets?!”
Verschrikt keken de collega’s op vanachter hun schermen.
Ook ik. Deze had ik niet aan zien komen… zeker niet van de nieuweling.
Dat het een hittepetit was, had ik al gemerkt toen ik een rondje koffie aanbood van de week.
“Zou dit een bitch fight worden?” – fluisterde mijn collega gespannen…
“Euhm…” Ik hoopte van niet. “Zelf houd ik meer van harmonie”, sprak ik zachtjes…
De hoofdredacteur snoof.
Uh-oh… haar hoofd liep langzaam rood aan.
Zo had ik haar slechts één keer eerder gezien.
Die ene keer toen een ondernemer briesend de redactievergadering binnen stormde, de krant op tafel smeet en riep: “Waarom staat mijn bedrijf niet op de voorpagina?!”
Het antwoord daarop was simpel.
Zo simpel dat de ondernemer met de krant tussen zijn benen het pand subiet had verlaten.
Hij had geen persbericht ingestuurd.
TIP
Persbenadering hoort in jouw bedrijfsvoering. Tenminste, als jij jouw bedrijf serieus neemt. En niet wil afwachten, maar een proactieve houding aanneemt en de media blijft inlichten over jouw bedrijf, boek of dienst. Ja, blíjven benaderen en blijven inlichten.
Want 1 persbericht is géén persbericht.
Net zoals 1 ei is geen ei.
Doe het gewoon. Neem het op in jouw bedrijfsvoering.
Maak iemand in jouw organisatie verantwoordelijk hiervoor of doe het zelf.
Appeltje, eitje.
Verstuur minimaal elke maand een persbericht.
Zeker weten dat je tussen de oren gaat zitten bij die redactie.
Hoef je ook geen ruzie meer te ontketenen, omdat ze je niet kennen, nooit van je gehoord hebben.
Bitch fights zijn trouwens zo passé.
Gewoon insturen die hap.
Laat de media van jou horen.
Laat de media jouw persbericht zien.
Laat jouw naamsbekendheid groeien. Doe het dit jaar, begin nú!
Op jouw publiciteit!
Linda Graanoogst, oprichter van Met gemak in het nieuws
P.S. Wil je weten wat jouw eerste stap is bij persbenadering? Boek een strategiegesprek. Alle info vind je HIER.