Gratis checklist cadeau
De do’s and don’ts bij persbenadering. Voorkom de 9 ergste blunders wanneer je contact zoekt met de media.
Download nu mijn gratis checklist & leer met gemak in het nieuws te komen, zodat klanten naar je toestromen.
Leer binnen 2 dagen hoe jij in 2 uur per week persbenadering in de publiciteit blijft komen.
Pak de Pers ONLIVE! LIVE vanuit de studio op 29 en 30 november 2023
Als jij keer op keer op je gemak & met gemak in de publiciteit komt, zien mensen jou als de Nummer 1 in de markt.
The GO TO-EXPERT!
Prospects bellen je bedrijf plat en willen alleen nog maar met jou zaken doen. Joint ventures bieden zich aan. Jij kunt kiezen met wie je wilt werken; waar en wanneer bepaal jij. Deuren gaan voor je open die voorheen gesloten bleven.
En dat is het niet alleen…
Jij leeft jouw droomleven, met tastbare resultaten:
Jij hebt jezelf als expert op meerdere vlakken al bewezen. Klanten die jou weten te vinden, zijn lyrisch over jou en jouw bedrijf. Alleen, 1 probleem: je marketing doet niet genoeg, want je naamsbekendheid? Hm ☹
Wat nu als je in 2 dagen tijd van mij leert hoe het journalistieke spel werkt? En hoe je met gemak in de publiciteit komt? Het resultaat?
Jij krijgt het keer op keer voor elkaar om:
Nee, niet jij… maar jouw grootste concurrent wordt telkens door journalisten benaderd voor een interview. Elke keer als je een krant doorbladert, magazine of vakblad, duikt je concurrent op: de ene keer in full colour met ’n innemende lach in de Happinez, dan weer ’n inhoudelijk sterk opiniestuk in Het Financieele Dagblad, Trouw of de Volkskrant. En laatst, bij die zakelijke nieuwszender, een uur lang zendtijd – gratis en voor niks (!) – over zijn net uitgekomen boek. Om nog maar te zwijgen over dat diepzinnige interview op tv, vrijdagavond #primetime, met maar liefst 1,7 miljoen kijkers…
Pijnlijk, want zo veel méér weet die concurrent niet van jouw onderwerp af. Sterker nog: vanuit jouw jarenlange expertise bied jij veel meer diepgang. Hij lijkt er niets voor te hoeven doen… Maar is dat zo? En wat houdt jou tegen van jouw droominterview? Is het iets in jou? Pak dat aan, los het op.* Leer hoe je met gemak in het nieuws kan komen, want na zo’n ‘droom interview’ verandert jouw leven mogelijk zo maar in 1 klap…
* Oplossen van je blokkades? Geen idee hoe? Boek dan een meditatieve adviessessie en ga met Linda op zoek naar wat jou tegenhoudt om je te uiten in de media.
Na zo’n ‘droom interview’ verandert jouw leven in 1 klap!
Linda heeft ons Met Gemak in de publiciteit gebracht en aan diverse publicaties geholpen, zoals het opiniestuk ‘Laat de menselijke maat leiden in discussie over robots’, in Het Financieele Dagblad. En ’s avonds kwam ik diezelfde dag bij BNR nieuwsradio, over ditzelfde onderwerp; de mens centraal stellen bij technologische ontwikkelingen. De reacties waren overweldigend… Het leverde ons nieuwe opdrachten op & ‘n enorme groei in onze naamsbekendheid. Snap je dat we haar bij iedereen aanbevelen?
Randall van Poelvoorde
Exponential Technology Strategist & Keynote Speaker
Simpelweg omdat jouw concurrent het journalistieke spel wel snapt. En jij niet. Nog niet. En die ene keer dat je wél de publiciteit haalde, was een toevalstreffer. Publiciteit kwam nooit structureel. En weet je… als je niet uit de journalistiek komt, is dat ook te begrijpen.
In 2003 studeerde ik journalistiek in Utrecht en leerde ik de fijne kneepjes uit het vak van doorgewinterde hoofdredacteuren uit het drukwerktijdperk. En van coole types als Tonie van Ringelestijn, eindredacteur bij Bright, over crossmediale journalistiek. En van eindbaas Arnold Vonk scherpe opiniestukken te schrijven waar opinieredacties op zitten te wachten. Mijn eigen allereerste opiniestuk in 2011 ging viraal: in twee weken tijd deelden zo’n veertienhonderd mensen het online. Mijn telefoon stond roodgloeiend, mijn mailbox ontplofte. Ik kon kiezen met wie ik wilde werken en tegen welk tarief. Dat wens ik jou ook toe.
YES!!! Linda ik weet genoeg. Ik meld me meteen aan voor jouw spetterende tweedaagse, PAK DE PERS LIVE!
Nee, ik ben geen duur PR-bureau dat jou van de ene publicatie naar de andere stuwt, jou ondertussen niets wijzer maakt en je ondertussen super-afhankelijk maakt, zonder dat jouw business daadwerkelijk groeit. Zo’n verdienmodel geeft mij geen vreugde.
Ik wil voor bewuste, (waarde)gedreven, duurzame (kennis)ondernemers en experts én betekenisvolle organisaties daadwerkelijk van waarde zijn, zodat deze dat grotere podium bereiken. Want door jouw visie, je boek, innovatie of jouw verhaal te delen, maken we samen een betere wereld.
En precies daarom:
Als jij expert, auteur of (kennis)ondernemer bent, vind ik het een MUST dat jij telkens opnieuw de geschreven pers weet te halen en op de radio en tv blijft komen. Want jouw verhaal kan levens op een positieve wijze veranderen of zelfs transformeren. Pak daarom jouw rol, pak de pers!
2 dagen hands on aan de slag met:
ALLEEN bij de PREMIUM TICKET krijg je al deze BONUSSEN!
Check snel deze lijst bonussen met een waarde van tenminste € 2.794 ex BTW.
Voormalig journalist Linda Graanoogst presenteert op 29 en 30 november de PAK DE PERS ONLIVE, live vanuit een professionele studio via een livestream. Het is dus live en jij volgt het vanuit huis of kantoor, helemaal in jouw eigen omgeving, vanachter je eigen iMac, laptop of grote scherm. We raden je aan om het via een bedrade verbinding te volgen (liever niet via de WiFi, want dat kan soms storingen geven). We organiseren via break-out rooms bovendien voldoende interactie, zodat je jouw publiciteitsplan en content daarvoor, aan kunt scherpen. We garanderen jou dat je een unieke beleving hebt, waarbij jij ook uitnodigen en uitdagen om flinke stappen te nemen in jouw zichtbaarheid. Het universum beloont actie. Dat betekent: alles wat jij met een positieve intentie doet, met een helder doel voor ogen voor deze magische tweedaagse, levert jou nieuwe inzichten op, een verscherpte blik op jouw business en hoe jij met jouw bedrijfsverhaal in de media kunt komen. Wanneer jij alle aangeboden stappen volgt, garanderen wij jou dat jij zichtbaarder wordt op jouw sociale media en bij redacties in de media (dus: vakbladen, dagbladen, radio, tv; lokale, regionale en mogelijk landelijke rtv).
N.B. Alle tickets voor dit event zijn niet-refundable. Als je het eenmaal gekocht hebt, en je bent onverhoopt toch verhinderd, geef je je kaartje aan een collega-ondernemer die ook hoognodig in de media moet komen. En stuur een e-mail naar event [@] metgemakinhetnieuws.nl om de naamswijziging door te geven.
Er zijn zo veel meer mogelijkheden om jouw naamsbekendheid (exponentieel) te vergroten.
En wel door:
Moet je alleen wel weten wat je moet doen, en hoe. En ik ben er om jou te helpen, zoals ik in de afgelopen 10 jaar al honderden ondernemers heb geadviseerd en met succes van publicatie naar publicatie heb begeleid. Ik ben graag jouw ‘stok achter de deur’ voor jouw PR en publiciteit, zodat jij impact kan maken en je doelen (en doelgroepen) kunt bereiken!
Wat je moet doen om in de pers te komen, vertel ik jou tijdens deze tweedaagse training.
Ik inspireer jou graag en ik daag je bovendien uit om anders naar de (traditionele) media te kijken en jouw publicitaire kansen te benutten. Want dat levert niet alleen een grotere naamsbekendheid op, maar ook nieuwe business, nieuwe zakelijke opportunities. Deuren die voorheen gesloten bleven voor jou, gaan dan voor jou open. Daar moet je wel wat voor doen. In elk geval de eerste stap nemen en je ticket boeken! 🙂
Dus… wacht niet langer en boek jouw ticket hier.
Linda droomde er als kind van om (bekende) mensen te interviewen, zo nieuwsgierig naar de reden waarom mensen doen wat ze doen. Ze is idealist, wereldverbeteraar, en nog altijd graag de schakel tussen de expert, ondernemer of auteur & de media, om samen een betere, mooiere, schonere wereld te creëren.
Als journalist – gespecialiseerd in het interview – werkte Linda jarenlang voor de lokale radio, tv, en de schrijvende pers: dagbladen, corporate & glossy magazines. Crossmediale journalistiek & storytelling zijn Linda’s passies. In 2011 begon zij haar bedrijf en heeft zij inmiddels honderden (kennis)ondernemers, leidinggevenden, directeuren, auteurs en professionals geïnspireerd en begeleid om Met gemak (& op hun gemak) in het nieuws te komen, zodat klanten naar hen toestromen. Linda leert jou graag de verbinding te leggen tussen jou, jouw bedrijf of organisatie en diverse voor jou relevante media: van vakblad tot (landelijke) krant, van optimistische bladen tot radio en tv.
“Wat heb ik nu dan nog te melden?! Er wordt al zo veel geschreven/verteld/gedaan over dit onderwerp dus wat heb ik nog toe te voegen?” Besef dat jij niet voor niets je al zo lang met je expertise bezig gehouden hebt. Hoezo weet jij daar niet een nieuwe invalshoek in te belichten dan? Nog een andere graadmeter: als je je ergert wat er op de radio, op tv of in de krant over gezegd wordt en jij bent faliekant tegen, mordicus oneens, dan is het júist het moment om je verhaal te doen voor de media. En het is eenvoudiger dan je denkt.
Super! Blijf zichtbaar op de socials. En bedenk: hoe tof is het als jij het genot van free publicity koppelt aan je marketing. Dit wordt een enorm vliegwiel!
Je bedrijf groeit (exponentieel) als jij persbenadering tot jouw tweede natuur maakt. Ik leer jou graag hoe je dat doet, stap voor stap. In maximaal 2 uur per week tijd, full focus op jouw persbenadering, kom jij een heel eind met het creëren van (gratis) publiciteit. Just trust the process.
Bij 1 klant veranderde zijn omzet van 50.000 euro per jaar naar 100.000 euro per maand. Allemaal omdat we gingen werken aan zijn media-verhaal, zijn publiciteitsplan samen opstelden en zijn positionering & de perceptie van zijn bedrijf positief wisten te beïnvloeden via gratis publiciteit. Bijkomend voordeel: zijn zelfvertrouwen groeide en zijn team ook. Niks traditioneels aan het vergroten van je naamsbekendheid via free publicity. Zeker niet als het zo’n mooie bedrijfsgroei oplevert.
Als je niets doet, en blijft doen wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg. Geen verandering = geen actie. En andersom is het ook waar. Elke verandering is waardevol. Dus kijk er eens anders tegenaan; zie het als een experiment. Een ervaring waarbij ik jou ga begeleiden. Zodat je je gesteund voelt en het daarmee gewoon gaat uitvoeren. Doen dus!
Wanneer jij precies weet wat jou versneld bij het grote publiek brengt, door super-zichtbaar te worden, bespaar je enorm veel tijd. Je komt ineens op het vizier bij de juiste zakenpartners, klanten, influencers… Hoe heerlijk is dat? Je leven als auteur/expert en ondernemer wordt bovendien een feest als jij goed hoofd- en bijzaken weet te scheiden, zeker met de media in tha pocket 😉
Onthoud 1 ding: publiciteit werkt altijd in jouw voordeel. Het is een businessversneller pur sang. Misschien krijg je het tijdelijk drukker. Om vervolgens je bedrijf te laten groeien. (Vee-Aeeejjj, personeeeeeel!)
Wat zou je zeggen als je tijdens het hele event maar 1 advies van me aanneemt, waarmee je 30.000 euro kunt besparen? Of 5.000 euro voor andere zaken weet uit te geven dan dat ene ding, waarvan jij denkt dat het voor jouw bedrijf publiciteit gaat genereren, maar ik jou in 1 zin kan uitleggen dat het omgekeerde waar is? Vraag me tijdens het event gerust naar de 5K- of 30K-bespaar-tip voor de media. Ik vertel het je graag.
Oja, en als je 1 oefening toepast, kan het tonnen opleveren. Dus serieus… als je het afzet tegen deze besparingen, zeg je dan nog steeds dat het deze tweedaagse wat aan de prijs is? Of dat het deze investering dubbel en dwars waard is, een no-brainer?
Check gerust de testimonials van de vorige deelnemers aan het Pak de Pers-event!
Veel informatie die ik deel, geldt voor zo veel experts, auteurs en ondernemers. Trust me. Ik weet het omdat ik deze informatie en kennis al jarenlang deel met (kennis)ondernemers, auteurs en experts zoals jij.
En als je na het event besluit om extra begeleiding van me nodig te hebben, dan weet je in elk geval wat voor een vlees je in de kuip hebt, en wat je mag verwachten van mij. En van jezelf! Zeker na dit waardevolle event weet jij wat er voor jouw business voor nodig is om succesvol, met gratie, genot en met gemak in het nieuws te blijven komen. Free publicity? Easy peasy lemonsqueezy
Het. Gaat. Niet. Om. Pers-be-rich-ten. Alleen.
Waarschijnlijk heb je van een communicatie-adviseur of andere expert een schrijftraining gekregen, terwijl het gaat om: het journalistieke spel begrijpen! En wie kan jou dat beter leren dan ik, Linda Graanoogst, voormalig journalist, die honderden ondernemers heeft geïnterviewd én weet van marketing en social media (en weet hoe dit optimaal te combineren)?
Lees hieronder alle praktische punten op een rijtje:
Woensdag 29 november 2023
09.00 uur online aanwezig zijn; pak een kop koffie/thee erbij
09.15 uur doe een dansje 😉
09.30 uur stipt start eerste Pak de Pers ONLIVE-dag
± 12.30 uur lunch
17.30 uur afronding eerste Pak de Pers ONLIVE-dag
Donderdag 30 november 2023
09.00 uur inloggen om 100 % online aanwezig te zijn. Pak een kop koffie of thee erbij.
09.15 uur doe een dansje, zwaai naar je favoriete mede-cursist/deelnemer 😉
09.30 uur stipt start tweede Pak de Pers ONLIVE-dag
± 12.30 uur lunch
17.00 uur afronding tweede Pak de Pers ONLIVE-dag
Online, link volgt na betaling voorafgaand aan de tweedaagse training