Wanneer het niet om de inhoud gaat

Soms gaat het met publiceren niet om de inhoud van het artikel. Madeleine helpt mensen om conflicten op de werkvloer met mediation op te lossen. Op die manier maakt zij de wereld een stukje beter. En dat wil ze graag op grotere schaal doen. Als ondernemer weet zij wat haar te doen staat: met gemak in het nieuws komen.

Dus ging Madeleine met Linda in gesprek. Want waar moesten de blogs, artikelen en persberichten over gaan? In een telefonische sessie gaf publiciteitscoach Linda haar een aantal waardevolle adviezen, waarmee ze direct aan de slag kon. Madeleine had er een goed gevoel over en vol vertrouwen zag ze het schrijfproces tegemoet.

De volgende dag installeerde ze zich met de laptop op schoot om het eerste artikel te gaan schrijven. Maar… er kwam niets. Hoe kon dat nu, want ze had toch een mooi stappenplan gekregen? De volgende dag herhaalde zich dit ritueel. Ze kreeg nu een paar zinnen op papier, maar gooide het direct weer weg. Dit herhaalde zich zo elke dag. Tot Madeleine haar idee om te publiceren en in het nieuws te komen overboord gooide.

Niet lang daarna zat ze bij mij op de stoel. Voor een zaal met 100 mensen. Ik gaf een demonstratie van een techniek waarmee je heel snel blokkades overwint. Madeleine was de eerste die zich aanmeldde. Ze wilde publiceren, maar iets maakte dat het haar niet lukte. Ik werkte 20 minuten met haar terwijl 200 ogen op haar gericht waren. Ik moet zeggen, aan moed ontbrak het haar niet. Maar op een dieper niveau, in diepere lagen kwamen we een paar saboteurs tegen die haar tegenhielden om zichzelf te laten zien aan de buitenwereld. Met ondersteuning van de techniek kon ze de weerstand snel oplossen.

Een paar dagen later zag ik haar eerste blog langskomen.

Om met gemak in het nieuws te komen, gaat het niet altijd om de inhoud. Eigenlijk gaat succesvol ondernemen heel vaak over innerlijke blokkades overwinnen. Want ga maar eens na bij jezelf; wat wil je al langere tijd doen, maar is je nog niet gelukt? Grote kans dat er op diepere lagen saboteurs aan het werk zijn.

Als je vindt dat het nu tijd is om daar korte metten mee te maken en datgene te gaan doen wat je al zo lang wilt, schrijf je dan in voor het tweedaagse evenement Persoonlijk Leiderschap op 9 en 10 februari a.s.
Meld je hier aan: boeddhistischleiderschap.nl

Tijd voor een doorbraak met jouw onderneming?

Een succesvol 2017 gewenst!
Rogier Gielen, Oprichter Boeddhistisch Leiderschap Nederland

Meer lezen?

Wil jij ook met gemak in het nieuws komen, zodat klanten naar jou toestromen? Weten hoe je dit doet? Ga dan nu naar mijn aanbod.