Ready, set, go!
De magie van deze drie: “Ready, set, go!”
Een stoffig oranje gravel baan met gespierde sprinters, die even vóór de knal super-gefocust hun doel voor ogen houden: de finish.
Gespannen en gefocust wachtten ze het startschot af.
Ready, set… Go!
#pang
Zie jij dit beeld al voor je?
Met mijn fotograaf toog ik een paar jaar geleden naar de lokale atletiekclub voor een bijpassende fotoshoot.
Omdat ik mijn ‘tribe’ – waar jij nu je dit leest ook onder valt, haha! – duidelijk wilde maken dat persbenadering iets van de lange adem is: een marathon.
Op mijn hoge witte hakken, in mijn sportieve donkerblauwe spijkerjurk, gehurkt en wel, oefenden we steeds het startmoment. Maar mijn rok was wat kort, dus dat zag er toch niet zo charmant uit als ik had bedacht. (Ja, mijn eigenste kriticaster was daar weer.)
Daarna mocht ik een aantal rondjes sprinten, waarbij m’n fotograaf mijn hogehakkensprint vastlegde. Dat zag er al beter uit, op de foto’s.
Natuurlijk verzwikte ik bijkans mijn enkel en leverde het stoffige oranje wolken op. Mijn hoge witte hakken waren aan het eind van de fotoshoot koninklijk gekleurd. ;-D
Maar… ’t was het waard, we hadden leuk beeld voor bij mijn blog, en de boodschap – dat publiciteit eerder een marathon is dan een sprint – leverde goeie reacties op. Zoals…
Humor.
Connectie.
Traffic.
Leads.
Klanten.
Weet je: jouw ondernemersleven is net een sport.
Je weet wanneer je op scherp staat.
Je weet wanneer je lanceert.
Je weet wanneer jij gaat ‘knallen’.
Je weet wanneer je versnellen moet.
Je weet wanneer je de finish ziet.
Je weet wanneer je de eindstreep haalt.
Jij neemt de regie over jouw leven, omdat je ondernemer bent.
Omdat je een boek geschreven hebt.
Omdat je jouw kennis wil delen.
Heb jij ook de regie als het gaat om jouw publiciteit?
Wordt er over jou en jouw bedrijf, dienstverlening of boek geschreven?
En… hoe dan?
En als je een vraag krijgt van een journalist… weet jij dan een uitnodigend antwoord te geven? Weet je de journo te triggeren, zijn brein te activeren?
TIP
Neem de regie over jouw publiciteit.
Zorg ervoor dat jij degene bent die het persbericht / nieuwsverhaal naar buiten brengt.
Kom je in zwaar weer?
Communiceer!
Sla een brug van de huidige situatie naar jouw kernboodschap.
Neem de regie en vertel jouw verhaal.
Kortom:
Act, don’t react.
In mijn MediaTraining (VIP-dag, van 10.00 uur tot 16.00 uur) oefenen we jouw (bedrijfs)verhaal, voor camera. Ik leer jou de basics, de technieken, hoe je je staande houdt in een vragenvuur. Zodat jij in elke situatie, vol vertrouwen de journalist te woord staat. Zodat jij klaar bent voor jouw sprint, jouw marathon. Boek jij ‘m in deze maand of in maart, dan bied ik jou tijdelijk 500 euro korting op deze VIP-dag.
Als je wilt weten hoe jij kunt excelleren in de media, met jouw bedrijf/boek/dienst, boek dan een strategiegesprek. In dat adviesgesprek krijg je meteen van mij het laaghangende fruit voor jouw bedrijf. Aan jou om het meteen aan te pakken. En we bespreken meteen of de bewezen succesvolle MediaTraining iets voor jou is, of dat er andere stappen te zetten zijn voor jij met je publiciteit serieus van start gaat.
Ready?
Set?
Go!
Linda – act fast – Graanoogst