Gratis checklist cadeau
De do’s and don’ts bij persbenadering. Voorkom de 9 ergste blunders wanneer je contact zoekt met de media.
Download nu mijn gratis checklist & leer met gemak in het nieuws te komen, zodat klanten naar je toestromen.
Leer lastige vragen van dito journalisten pareren, oefen jouw mediapitch en ga het interview op je gemak aan
Op deze VIP-dag leer je lastige vragen van dito journalisten pareren. Jij oefent jouw mediapitch en komt bij 8 verschillende type journo’s in de studio. Komt de camera voor jouw neus? Zwiept de media de microfoon voor jouw mond? Geen paniek! Na de MediaTraining bij Linda weet jij vol zelfvertrouwen jouw boodschap over te dragen.
Raak jij van je stuk zodra er een journalist tegenover je staat? Voel je je zenuwachtig bij een interview? Weet jij jouw kernboodschap kort en bondig te verwoorden, ook als fanatieke redacteuren jou het vuur aan de schenen leggen? Hoe pareer je scherp doch elegant dat vragenvuur?
Dat kan, mag, nee, moét écht anders.
Op de MediaTraining van Linda Graanoogst leer jij in 1 dag hoe jij op je gemak voor camera jouw verhaal doet. We gaan in op jouw mediapitch, hoe jij jouw boodschap het beste en op een aansprekende manier kunt brengen, en hoe je non-verbaal je verhaal kracht bijzet.
Vol zelfvertrouwen ga jij na deze VIP-dag met Linda elk (media)gesprek aan. Zo krijg je mooie & zinvolle publicaties, waarmee jij het grote publiek bereikt.
8 verschillende type journalisten interviewen jou tijdens deze VIP-dag. Daarnaast komen aan bod:
De praktijk is de beste leerschool, is het gezegde. En wat als je jouw mediapitch nu gewoon eerst oefent, in een veilige omgeving. Dat die camera op jou gericht is, of dat je een microfoon onder je neus krijgt, is heel normaal. Jij hebt als expert immers wat te melden. Ga daarom meteen aan de slag, want met gemak de media te woord staan, levert nieuwe klanten op.
“Ik zag enorm op tegen de pers. Maar ik wist ook dat ik dit moest overwinnen. Onze zaak, onze producten liggen goed bij onze klanten. Bestaande klanten zijn er zo lyrisch over dat ze zich veel gezonder voelen. (…) We wilden meer mensen bereiken en tegelijkertijd wilde ik als woordvoerder voor ons bedrijf niet meer die angst of onzekerheid voelen, zodra de pers belt. Daarom ben ik met Linda Graanoogst van Met gemak in het nieuws in contact gekomen. Zij heeft mij zo veel nieuwe dingen geleerd, precies die dingen die ik nodig had om heel relaxt te blijven in een interview. Het was soms net alsof ze in mijn hoofd kon kijken wat ik dacht. Een week na de mediatraining van Linda werd ik gebeld door een journalist van een krant met een oplage van 350.000 abonnees. Ik ben met een gerust hart het interview ingegaan. Het ging heel gemoedelijk en ik bleef heel rustig, wist precies wat ik wilde vertellen over ons bedrijf. De journalist maakte echt een leuk artikel van. Na die publicatie kregen we het weer veel drukker in onze zaak.”
Als journalist – gespecialiseerd in het interview – werkte Linda jarenlang voor de lokale radio, tv, en de schrijvende pers: dagbladen, corporate & glossy magazines. Crossmediale journalistiek & storytelling zijn Linda’s passies. In 2011 begon zij haar bedrijf en klanten van haar kwamen veelvuldig en met gemak in het nieuws.
Linda droomde er als kind van om (bekende) mensen te interviewen, zo nieuwsgierig naar de reden waarom mensen doen wat ze doen. Ze is idealist, wereldverbeteraar, en nog altijd graag de schakel tussen de expert, ondernemer of auteur & de media, om samen een betere, mooiere, schonere wereld te creëren.
Deze VIP-dag werken we van 10.00 uur tot 16.00 uur. In een interview (rollenspel) zit jij tegenover 8 verschillende journalisten. Linda reikt jou theorie en bewezen methodes aan om je staande te houden in elk mogelijk interview. En ze houdt je een spiegel voor, zodat je precies weet waar jij krachtig overkomt en waar je nog wat te winnen hebt.
Oefenen, oefenen, oefenen. Met als resultaat van deze leuke, leerzame dag: vol vertrouwen zeg je ja tegen relevante media-aanvragen en ga je ontspannen elk interview in. Jij weet wat je moet doen, en hoe!
Wil jij dit bereiken? Meld je dan hier aan voor de MediaTraining.