MediaTraining

Leer lastige vragen van dito journalisten pareren, oefen jouw mediapitch en ga het interview op je gemak aan

Wat is de VIP-dag MediaTraining?

Op deze VIP-dag leer je lastige vragen van dito journalisten pareren. Jij oefent jouw mediapitch en komt bij 8 verschillende type journo’s in de studio. Komt de camera voor jouw neus? Zwiept de media de microfoon voor jouw mond? Geen paniek! Na de MediaTraining bij Linda weet jij vol zelfvertrouwen jouw boodschap over te dragen.

Zenuwen bij (de gedachte aan) een interview?

Raak jij van je stuk zodra er een journalist tegenover je staat? Voel je je zenuwachtig bij een interview? Weet jij jouw kernboodschap kort en bondig te verwoorden, ook als fanatieke redacteuren jou het vuur aan de schenen leggen? Hoe pareer je scherp doch elegant dat vragenvuur?

  • Voor veel (kennis)ondernemers, auteurs en experts is dit de harde realiteit:
  • jij wil er met jouw organisatie, bedrijf of boek eruit springen (en dat lukt onvoldoende)
  • jij dacht dat je genoeg kwaliteit in huis hebt, zodat je geen last hebt van concullega’s
  • er is (slik!) een moordende concurrentie in jouw branche
  • je had gedacht dat jij het met je marketing alleen wel ging redden
  • je beseft dat je onvoldoende doet om jouw zichtbaarheid te vergroten (waardoor je automatisch nieuwe klanten zou krijgen)

Dat kan, mag, nee, moét écht anders.

Wat je leert op de MediaTraining en waarom

Op de MediaTraining van Linda Graanoogst leer jij in 1 dag hoe jij op je gemak voor camera jouw verhaal doet. We gaan in op jouw mediapitch, hoe jij jouw boodschap het beste en op een aansprekende manier kunt brengen, en hoe je non-verbaal je verhaal kracht bijzet.

Vol zelfvertrouwen ga jij na deze VIP-dag met Linda elk (media)gesprek aan. Zo krijg je mooie & zinvolle publicaties, waarmee jij het grote publiek bereikt.

8 verschillende type journalisten interviewen jou tijdens deze VIP-dag. Daarnaast komen aan bod:

  • Hoe ga je het gesprek aan met de journalist?
  • Hoe zorg jij ervoor dat je steeds opnieuw gevraagd wordt?
  • Hoe breng jij jouw boodschap aantrekkelijk en compact?
  • Wat als de journalist jou meer tijd gunt voor jouw mediapitch?
  • Hoe zorg je voor een aansprekend verhaal?
  • Wat doe je als het gesprek een andere wending neemt?
  • Hoe breng jij inhoudelijk en non-verbaal jouw (bedrijfs)verhaal?

Aanmelden

De praktijk is de beste leerschool, is het gezegde. En wat als je jouw mediapitch nu gewoon eerst oefent, in een veilige omgeving. Dat die camera op jou gericht is, of dat je een microfoon onder je neus krijgt, is heel normaal. Jij hebt als expert immers wat te melden. Ga daarom meteen aan de slag, want met gemak de media te woord staan, levert nieuwe klanten op.

“Na die publicatie kregen we het weer veel drukker”

“Ik zag enorm op tegen de pers. Maar ik wist ook dat ik dit moest overwinnen. Onze zaak, onze producten liggen goed bij onze klanten. Bestaande klanten zijn er zo lyrisch over dat ze zich veel gezonder voelen. (…) We wilden meer mensen bereiken en tegelijkertijd wilde ik als woordvoerder voor ons bedrijf niet meer die angst of onzekerheid voelen, zodra de pers belt. Daarom ben ik met Linda Graanoogst van Met gemak in het nieuws in contact gekomen. Zij heeft mij zo veel nieuwe dingen geleerd, precies die dingen die ik nodig had om heel relaxt te blijven in een interview. Het was soms net alsof ze in mijn hoofd kon kijken wat ik dacht. Een week na de mediatraining van Linda werd ik gebeld door een journalist van een krant met een oplage van 350.000 abonnees. Ik ben met een gerust hart het interview ingegaan. Het ging heel gemoedelijk en ik bleef heel rustig, wist precies wat ik wilde vertellen over ons bedrijf. De journalist maakte echt een leuk artikel van. Na die publicatie kregen we het weer veel drukker in onze zaak.”

Over Linda

Als journalist – gespecialiseerd in het interview – werkte Linda jarenlang voor de lokale radio, tv, en de schrijvende pers: dagbladen, corporate & glossy magazines. Crossmediale journalistiek & storytelling zijn Linda’s passies. In 2011 begon zij haar bedrijf en klanten van haar kwamen veelvuldig en met gemak in het nieuws.

Linda droomde er als kind van om (bekende) mensen te interviewen, zo nieuwsgierig naar de reden waarom mensen doen wat ze doen. Ze is idealist, wereldverbeteraar, en nog altijd graag de schakel tussen de expert, ondernemer of auteur & de media, om samen een betere, mooiere, schonere wereld te creëren.

Deze MediaTraining is voor jou als…

  • Jij als woordvoerder van een maatschappelijk betrokken organisatie of onderneming, als (kennis)ondernemer, expert of auteur van een boek een groter publiek wil bereiken, maar je nu niet voldoende zeker voelt over jouw (beoogde) mediaoptreden.
  • Jij twijfelt over jouw spreekvaardigheid of manier van doen wanneer je in beeld komt, zodra er een camera op jou gericht is. Of omdat je dit gewoon als een pro wilt doen.
  • Je hebt je al bewezen, opdrachtgevers zijn lyrisch over jou.
  • Je wil het grote publiek bereiken, je wil meer impact hebben.
  • Je weet dat jij de (traditionele) media nodig hebt om door te groeien,
  • Je wilt in elk mogelijke situatie goed voorbereid zijn op een interview.
  • Je wilt jouw authentieke, eigen verhaal geïnspireerd weten te uiten.

Praktische informatie

Deze VIP-dag werken we van 10.00 uur tot 16.00 uur. In een interview (rollenspel) zit jij tegenover 8 verschillende journalisten. Linda reikt jou theorie en bewezen methodes aan om je staande te houden in elk mogelijk interview. En ze houdt je een spiegel voor, zodat je precies weet waar jij krachtig overkomt en waar je nog wat te winnen hebt.

  • Voorafgaand aan deze dag bereid jij jouw media-pitch voor (voorbereidende opdrachten)
  • Linda interviewt jou voor camera, met een dasspeldmicrofoon en met professionele apparatuur waar radiojournalisten doorgaans hun voxpop (straatinterviews) mee doen
  • Na deze VIP-dag krijg je de opnames (beeld & geluid) toegestuurd. Deze opnames zijn ter lering en vermaak, voor eigen gebruik. Je wilt immers ervan leren en persoonlijk jezelf op dit gebied ontwikkelen.

Als een pro voor de camera

Oefenen, oefenen, oefenen. Met als resultaat van deze leuke, leerzame dag: vol vertrouwen zeg je ja tegen relevante media-aanvragen en ga je ontspannen elk interview in. Jij weet wat je moet doen, en hoe!

Wil jij dit bereiken? Meld je dan hier aan voor de MediaTraining.