Met een kruk in mijn mond stond ik in de parochie

Met een kurk in mijn mond stond ik in de parochie

PLOP & PROOST!!!
Vorige week woensdag heb ik een exclusieve, online party georganiseerd. 
En omdat ik niets aan het toeval over wilde laten, koos ik voor een profi studio in Bleiswijk.
Alles d’rop & d’raan. 
Marketingteam voor de strategie. 
Mijn brand artist Miranda Schellevis ontwierp de officiële uitnodigingen (op luxe papier) die met de postduif meevlogen door heel Nederland.
Mijn eventmanager Ingrid voor alle organisatie. 
Pakketjes thuis laten sturen bij de deelnemers. 
Compleet draaiboek van minuut tot minuut, met visuals en muziek. 
Nieuwe jurk in de kleuren van mijn nieuwe huisstijl.
En natuurlijk Dé Donna, voor de intro. Livestream…Bloemen afgestemd op de huisstijl… you name it, het was geregeld. En ja, het mocht wat kosten.

Ik had immers wat te vieren en te lanceren: 
mijn nieuwe site en vernieuwde aanbod. 😀
En… te presenteren

Als ik één ding geleerd heb, is dat dat laatste een werkwoord is.
Presenteren moet je doen, alle technieken wil ik in mij opnemen, dat ik het kan dromen! Dus liet ik me bijscholen door professionals.
Zo werkte ik anderhalf jaar samen met Winston, die mij coachte om helemaal vrij te kunnen zijn, zodra ik het grote podium beklim. 
Ik kan nu nog wel wat zenuwen voelen voorafgaand, maar niemand die het merkt zodra ik er sta. Ik kan nu voor een groep staan en een verhaal ‘van binnenuit’, afgestemd op de groep, live, in verbinding met het universum, inspelend op wat er nodig is om te vertellen.

Maar ik was nog niet helemaal tevreden over mijn uitspraak.
Dus ging ik naar Josanne
Zij coachte mij op ‘actieve lippen’.

Daar stond ik dan, 3 weken terug, ergens in een voormalige, omgebouwde parochie. 
Met een kurk in mijn mond. Gedichten van Annie M.G. Schmidt op te lepelen van een papier.

En gek genoeg werkt het. 
Probeer het maar eens uit. 
Pak een willekeurige tekst, deze bijvoorbeeld, of de krant, en lees het voor met een kurk geklemd tussen jouw tanden. Getuite lippen.

En door blijven löllen, he.
En niet lachen, want dan is het effect van de actieve lippen weg.
Daarna de kurk uit je mond (nog steeds niet lachen) en doorpraten.
Wat een verschil!

Echt, probeer het uit. Ook een leuke manier om je kerstdiner online mee op te leuken, als je toch aan de wijn zit en niet naar huis hoeft te rijden. 

Zo zie je maar weer: iedere expert heeft zijn eigen expertise en van iedereen kun je een ander aspect leren. 

De onschatbare waarde van experts wordt niet altijd gezien. En dat ligt aan:
een communicatieprobleem.
Je staat als het ware met een kurk in je mond over jouw vakgebied te kleppen, maar niemand begrijpt wat jij daar staat te verkondigen. Ze spreken jouw taal niet en jij die niet van hen. 

Dat communicatieprobleem heeft weer gevolgen voor jouw zichtbaarheid in de media. 

Op 22 en 23 januari leer ik jou hoe je zonder die kurk in jouw mond kunt praten. 
Zodat jouw boodschap wel bij de pers terecht komt. En je zo opvalt dat jij een ware klantenmagneet wordt. 

Wil je daar meer over weten? Boek dan een strategiegesprek.
Mocht je dan kiezen om deel te nemen, dan verrekenen we de investering voor het strategiegesprek met jouw deelname aan mijn event.

Let op! Het event is voor maximaal 12 experts en ik heb nu nog 7 plaatsen voor kennisondernemers, auteurs, toppers zoals jij. 

Wacht niet te lang, want deze week geef ik een gratis Pak de Pers – Challenge aan zo’n 50 ondernemers die superactief meedoen. Dus ik verwacht dat daar ook nog wel nieuwe aanmeldingen voor mijn Pak de Pers – event uit komen. 

Ik ontkurk alvast de champagne voor je, om onze toekomstige successen te vieren. 

De vraag aan jou is, of jij onverstaanbaar blijft doormummelen 😉 volgend jaar of… 
dat je mee wilt proosten op jouw publicitair sterke powerrrrjaar!

Op jouw publiciteit in 2021!

Linda

Meer lezen?

Wil jij ook met gemak in het nieuws komen, zodat klanten naar jou toestromen? Weten hoe je dit doet? Ga dan nu naar mijn aanbod.