Ineens doken die saaie boekenkasten op vanuit de mist.

Ineens doken die saaie boekenkasten op vanuit de mist.

Ineens doken die saaie boekenkasten op vanuit de mist.

De mistwolken gaven mijn fietsroute – onderweg van kantoor naar huis – een griezelig Halloween-gevoel. Ik trapte flink door. Brrr. Waterkoud.
Ik rilde. Gelukkig nog maar 4,7 kilometer te gaan. 
Kort stukkie, vergeleken met wat ik als puber van Son naar Eindhoven en vice versa 6 jaar aftikte. 

Zo’n mistige terugtocht in december geeft me al snel flashbacks naar gloomy movies, zoals elk eindejaar. 
Die tandeloze, grijze gruwel van een Scrooge, die me herinnert aan de koude kilte van de mensheid, compleet voorbijgaand aan warme familiegevoelens en knusse eindejaarsknuffels. 
Hoe wrang, dacht ik, om die kille griezel nu gelijk te moeten geven, omdat het beter is om elkaar niet op te zoeken en woest door te werken, in dit bijzondere jaar.
Geen haar op mijn hoofd die Scroogie het jaar wil afsluiten. Brr en grrr. 

Een trein denderde voorbij, ’n olijke misthoorn – moepmoep – de duisternis tegemoet.

Langs het Spoorbaanpad met brede groenstrook schurkte ik mijn laptoptas tegen me aan. ‘Wat vroeg is het donker’ – schoot door mijn hoofd. 
Rechts van mij best ruime huizen, twee-aan-twee, wat kerstverlichting. 

Ik keek omhoog, in een vlaag van verbijstering. Door de mist doemde achtereen bij elke bovenverdieping eenzelfde studiekamer met boekenkast op.
Opvallend: overal vrijwel dezelfde inrichting: tientallen boeken in boekenkasten.

Typisch. 
Zo veel verschillen wij mensen dus niet van elkaar. 
Ook al willen we zo anders en uniek zijn – peinsde ik. 

We zoeken een andere invalshoek. 
Een manier om conformisme tegen te gaan. 
Uniciteit. 
Maar vinden we dat laatste ook? 

Journalisten zijn op zoek naar het generieke, namelijk dat veel mensen aangaat, en tegelijkertijd naar het unieke.

Als je de juiste snaar weet te raken, met jouw unieke in het generieke, en hen daarover bericht, sta je ineens in de Telegraaf.
Of verschijn je bij Op1 aan tafel, voor een interview op tevee.  
Of horen we jouw stem bij BNR nieuwsradio in een uitzending.

Hoe jij dat bereiken kunt, leg ik uit in een persoonlijk strategiegesprek. 

Dat is geen mistig geklets, maar een heel praktisch, gedegen adviesgesprek. Ik geef jou tips welke dingen jij meteen kunt doen, om helder en met gemak in het nieuws te komen. Want jij wil vast in 2021 dat klanten naar jou toestromen.

Daar mot je dan wel wat voor doen. 
Lees hier meer info, voor wie dit strategiegesprek bedoeld is. 
En voor wie ook niet. 
Doem niet als die saaie boekenkast, in rijtjeshuis na rijtjeshuis, op vanuit de mist.
Vertel jouw verhaal met verve, de microfoon en schijnwerpers op jou gericht.  

Weet: ik schijn graag mijn licht op jou, jouw bedrijf én jouw publicitaire kansen. 
Weg met het mistige marketinggeklets. Hup aan de bak. 
Want voor de groei in jouw naamsbekendheid is er maar 1 ding te doen: actie ondernemen. 

Ik spreek je! 

Linda – helder licht – Graanoogst 😉
P.S. wil je méér en meteen aan de bak? Check dan mijn tweedaagse, de Pak de Pers-LIVE
En zorg dat je publicitair sterk voor de dag komt komend jaar. 

Meer lezen?

Wil jij ook met gemak in het nieuws komen, zodat klanten naar jou toestromen? Weten hoe je dit doet? Ga dan nu naar mijn aanbod.