Je boek als ultiem visitekaartje

Je boek als ultiem visitekaartje

Je boek als ultiem visitekaartje.
Dat is de titel van een van de boeken van mijn boekcoach, Sandra Derksen.
Zij sleept mij door mijn boektraject heen. Spitsvondig en doordacht gaat ze te werk.
Leuk mens ook. Dat scheelt. We kunnen het goed met elkaar vinden.

Die klik is nodig.
Of het nu gaat om het creëren van m’n boek, om de wekelijkse gesprekken met mijn assistent & sparring partner, of de zoom calls met mijn art director.
Vertrouwen, respect en elkaar de ruimte geven om eerlijk en open te communiceren. En lol maken samen. Ook superrrr belangrijk.

En natuurlijk zeggen we elkaar vanuit onze expertise wat we van iets vinden. Of het goed is, relevant is voor de groei van mijn bedrijf, en waar het beter kan.
Zo gaat mijn website straks er heeeeeeul anders uitzien. Want ook ik moet door de wasstraat, vind ik, zo nu en dan. Practice what you preach.

Nog even over die klik. Die voel ik ook bij klanten.
Sterker nog: het is een voorwaarde voor een succesvolle samenwerking.
Sommigen ken ik al jaren en komen steeds bij me terug. Zijn ze toe aan de volgende sprong. Next level.

Sommigen gaan een boek schrijven, anderen schrijven hun vijfde bestseller.
Heel tof.

Met je boek versterk je de klik met je klanten. En de content ervan kun je op zo veel manieren inzetten.
Dat heeft mijn boekcoach Sandra maar goed in de smiezen gehad, toen zij haar online business begon. Ze maakte het tot een prachtig verdienmodel. (Leer van haar, het is een aanrader!)

Nu kun je natuurlijk denken: ‘Oh, niet weer iemand die een boek wil schrijven.’
FF serieus: een boek schrijven doet wat positiefs met hoe mensen jou ervaren.
Je gaat van de status generalist naar specialist, en daarna van expert door naar thought leaderen eventueel celebrity

Gaat het dan om al die bekendheid? Is dat nu zo belangrijk, in het leven?
Ja en nee.

Ja: het helpt je bedrijfsgroei te versnellen.
Nee: je gezondheid is altijd het belangrijkste.

Maar… het hoeft niet of-of te zijn. Het kan én+én zijn. O_o
Ja, echt.

Wat doe jij deze zomer, om jouw klik met jouw klant te verbeteren?

Ik hoor het graag.

Onder de eerste reacties op dit bericht (mag ook door mij via de socials te benaderen of via de e-mail) verloot ik een cadeautje. Heeft uiteraard met free publicity te maken.

Op jouw publiciteit!

Linda Graanoogst

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *