De rode schaar bleef trillend rechtop in de gruyère staan

De rode schaar bleef trillend rechtop in de gruyère staan

Einde jaar. 
En wat voor een.

Terwijl ik aan mijn druivensapje nip, kijk ik naar het houten plankje dat voor mijn neus staat met camembert, gruyère, gorgonzola, walnoten, vijgen en mangochutney. 

Op de grond naast de salontafel liggen een aantal glossy’s, een groot wit vel papier en lijm. In mijn rechterhand de grote rode schaar. 

Tijd om terug te blikken. Wat laat ik van dit jaar achter?
Tijd om vooruit te kijken. Waar ga ik mee door?
Tijd om aan te scherpen. Wat kan er beter? En van wat mag er meer zijn?

Ik blader met mijn linkerhand door wat magazines. 

Hey, vrijwel net zo’n kaasplankje als ik nu voor mijn neus heb, staat in deze glossy.
Een mooi plaatje voor op mijn vision board. Met mijn rechterhand zet ik de schaar in het blad. 

Krrrkrrrkrrr. 
De scherpe messen slijpen door het glanzende papier de afbeelding los. 
Opperste concentratie, want ik wil het precies langs de lijntjes knippe…

TrrrrringTrrrring – rinkelt plots mijn iPhone. 

Van schrik vliegt de rode schaar uit mijn hand en belandt met een sierlijke zwaai middenin de gruyère. Trillend als een pijl in een blazoen. 
Ik neem op; het blijkt mijn contactpersoon bij de Telegraaf. 
“Ha Linda! Hoe issie?” “Oh, goed, behalve dat mijn gruyère doorboord is nu, haha!”
“Huh? Oh… Nou eh, ik heb niet veel tijd, maar, zeg, ik was nog op zoek naar een mooi verhaal van een startende ondernemer, die iets bijzonders op de markt heeft gebracht. Nu weet ik dat jij regelmatig experts spreekt met een bijzonder verhaal… dus heb jij nog zo iemand in jouw bestand zitten, die in DFT wil komen?”
“Ja, natuurlijk! Wacht, ik breng je wel in contact met…”

En zo kan het gaan. 

Mijmer jij erover, wanneer je met je partner of een goede vriend(in) aan de borrel zit? Om in het komende jaar de media te gaan benaderen?

Blijft het bij leuke ideeën of breng jij het in beeld, in een vision board?
Of wil je nog wat verder gaan? 

Een basis leggen voor jouw persoonlijke publiciteitsplan – wat ik met o.a. 7 deelnemers ga doen op 22 en 23 januari – en op die manier gedegen met regelmaat de pers benaderen? 
Wordt jouw manier van persbenadering een schot in de roos?

Pak de Pers!-webinar
De eerste stap die je kunt zetten is de Pak de Pers!-webinar

Op maandag 11 januari geef ik deze online workshop om 12.00 uur stipt. 
Deze workshop is speciaal voor:
1. auteurs die hun boek binnenkort uitbrengen
2. experts die hun naamsbekendheid in 2021 willen laten groeien
3. kennisondernemers die bedrijfsgroei ambiëren

Kortom, professionals die nieuwsgierig en bereid zijn om aan hun bedrijf en zichtbaarheid in de media te werken…

Jouw investering om hieraan mee te doen is slechts 17 euro ex BTW, en 1 uur lang jouw aandacht. Je boekt ‘m hier.

Zorg dat je met je laptop bedraad deelneemt, want dat geeft de beste verbinding.  

Aanbod Strategiegesprek
Wil je niet in een groep, maar 1-op-1 met mij sparren, dan raad ik je aan om een strategiegesprek bij me te boeken. Per 1 januari is de investering daarvoor 147 euro ex BTW. Met de kortingscode ‘2021succesjaar’ tijdelijk 97 ex BTW. Je kunt het boeken via de site: https://metgemakinhetnieuws.nl/aanbod/strategiegesprek/
Na betaling kom je bij de vragenlijst uit en bij mijn agenda, zodat je zelf het moment kunt inplannen op een tijdstip dat ons beide uitkomt. 

Richt jouw pijlen op een publicitair sterk nieuw-jaar!

Linda Graanoogst

P.S. Leer van mij in twee dagen tijd met gemak in het nieuws te komen, zodat klanten naar je toestromen… 😁 Want als je weet welke publicitaire succesverhalen er uit mijn Pak de Pers Live 2020 kwamen, meld je je dan meteen aan voor mijn tweedaagse op 22 en 23 januari aanstaande: https://metgemakinhetnieuws.nl/pak-de-pers-live/

Meer lezen?

Wil jij ook met gemak in het nieuws komen, zodat klanten naar jou toestromen? Weten hoe je dit doet? Ga dan nu naar mijn aanbod.