Als jij als kennisondernemer, adviseur of coach je naamsbekendheid wilt vergroten (of dat van jouw bedrijf of organisatie), vraag jezelf dan eens af hoe bijzonder jouw nieuws is. Wanneer je de publiciteit wilt halen, denk dan na hoe je iets opvallends, bijzonder of unieks kunt toevoegen aan je berichtenstroom.
Is er een bekende Nederlander die iets moois over jouw bedrijf/product/dienst heeft te zeggen? Heb je een bijzondere locatie voor je event of waar jij je boekpresentatie houdt? Heb je iets waar veel mensen bij gebaat zijn en waarvan je vermoedt dat wanneer je dat ene ding toevoegt, het onweerstaanbaar aantrekkelijk wordt voor de journalist?
Voor de Haringparty Almere creëerden we een ‘interessant haakje’, waar hedendaagse kunstliefhebbers vast en zeker van snoepen. En wat perfect aansluit bij de doelgroep, de gasten die naar de veiling komen. Weten wat? Lees het persbericht hieronder!
Op jouw publiciteit!
Linda Graanoogst, publiciteitscoach Met Gemak In Het Nieuws
[PERSBERICHT]
Kunststukken luisteren veiling Haringparty Almere op
Wereldberoemd kunstenaar Peter Riezebos beschildert haringvaatje voor goede doelen
ALMERE – De wereldberoemde en internationaal georiënteerde kunstenaar Peter Riezebos beschildert speciaal voor de Haringparty Almere het haringvaatje. “Dat heb ik graag voor de twee goede doelen over.”
De internationaal georiënteerde kunstenaar Peter Riezebos is geboren en getogen in Harderwijk en woont tegenwoordig in Shanghai. “Ik richt me voornamelijk op het vervaardigen van kunstwerken in de neo-expressionistische tradities.” Deze hedendaagse kunst valt vaak op door zijn vrije en soms onstuimige schildertrend met een emotionele geladenheid. Voor zijn schilderijen wordt doorgaans tussen de 32.000 tot 100.000 euro betaald en zijn zeer geliefd in onder andere Azië en Europa. Onlangs vervaardigde Riezebos voor een goed doel een kunstwerk dat voor 117.000 euro werd geveild. “Van dat bedrag konden veertig kinderen in China een jaar lang naar school.”
Kunststukken geveild door Jorritsma
Riezebos gelooft vooral in ‘dingen zelf doén”, in plaats van geld geven. “Toen een van de organisatoren, Suze Torken, mij dit vroeg, wilde ik zeker een bijdrage leveren.” De opbrengst van de gehele veiling gaat grotendeels naar de stichting Alkind en de Zeedauw van Triade.
Momenteel verblijft hij een paar maanden in Nederland en doet woensdag de Haringparty Almere aan, bij Brasserie Bakboord in Haven.
Speciaal voor de Haringparty Almere beschildert hij deze dagen het haringvaatje, waarop woensdagavond door gasten geboden kan worden. De door Riezebos beschilderde harington wordt woensdag 28 juni via een botter aan land gebracht.
Veilingmeester en oud-burgemeester Annemarie Jorritsma veilt naast andere kunststukken het haringvaatje als laatste. Wat het op zou moeten brengen? “Toch minimaal 10.000 euro…”, zegt de kunstenaar glimlachend. “Ook gezien mijn artistieke integriteit.” Hij besluit:
“Maar het hangt natuurlijk ook af van de veilingmeester en de bereidwilligheid van de bieders.”
Voor meer informatie over Peter Riezebos:
www.peterriezebos.nl en www.haringpartyalmere.nl.
Fotobijschrift:
Kunstenaar Peter Riezebos in gesprek met miss China tijdens zijn show in Museum of Modern Art in Shanghai. (Foto: Peter Riezebos, aangeleverd)
Noot voor de redactie/niet voor publicatie:
Wilt u als journalist aanwezig zijn tijdens de veiling van Haringparty Almere? Neem dan contact op met Linda Graanoogst: 06-12222133. (Whatsappen werkt het snelste)