In relevante media komen is niet voor shallow minded dudes

In relevante media komen is niet voor shallow minded dudes

Shallow minded dudes verschijnen niet in de krant, op de radio of op tv. 
Echt, in het nieuws komen is niet voor oppervlakkige mensen. Dat kan ik rustig stellen. 
Want in al die jaren dat ik zelfstandig professionals, auteurs, adviseurs en experts begeleid heb, weet ik dat zij allemaal zeer genuanceerd zijn, goed nadenken over hun stelling en die weten te onderbouwen. En ik moedig ze vooral aan om zichzelf te zijn. Waarom?

Wees authentiek.

Wees jezelf, er zijn al zo veel anderen. – een geliefd citaat van Loesje, dat zeker opgaat wanneer je in de media wil komen. 
Doe je dat niet, dan ga je nat. 

Ondernemers met wie ik samenwerk, weten dat ik hierop hamer. En doorgaans hebben ze die wens van binnen ook, omdat zij beseffen dat hun eigen verhaal het puurste is. En daarmee kom je het verste. Dat weten Renata, Anne, Aafke, Jiry, Femke, Yolanda, Jitske, Robert, Simone, Machiel en alle andere experts die ik met veel plezier begeleid (heb).

Dat beseffen we. 
We weten bovendien allemaal wat ervan afhangt: onze eigen geloofwaardigheid. 
Onze reputatie. 
Onze naam. 
En wat is dat hen, mij en jou waard?

De val van een mediapersoonlijkheid is zo gemaakt, hoe lang iemand al actief is en hoe zeer iemand ook denkt met bepaalde zaken weg te kunnen komen. De media zetten een vergrootglas op je. 

Daarom moet je authentiek zijn, zoals essayist Bas Heijne terecht concludeerde afgelopen zaterdag in NRC. 

Daarnaast: je dient een goed onderbouwd verhaal te hebben, als je in de krant, op tv of op de radio wilt komen. Jouw verhaal moet nieuwswaarde hebben. Anders kijkt de journalist niet op of om. 

Flinterdunne meningen en vluchtig verzonnen verhalen sneuvelen, uiteindelijk. Onderzoek het maar eens: als een mening marginaal onderbouwd is, houdt deze dan stand? Belandt zoiets überhaupt in de krant? Nee, wanneer het verhaal niet nieuwswaardig is, sowieso niet. 

Wat nieuwswaarde is, en hoe jij jouw authentieke verhaal via free publicity voor een groter publiek beschikbaar maakt, doe ik uit de doeken op vrijdag 2 juli aanstaande. 
En hoe jij er vervolgens voor zorgt dat jij met je koppie in de krant, op de radio of tv komt, vertel ik jou die eerste vrijdag van de maand juli graag.

Want dan organiseer ik voor een select gezelschap – onder wie jij mogelijk, namelijk de MET GEMAK IN HET NIEUWS LIVE-DAG, in de Ernst Sillem Hoeve, met in achtneming van de huidige maatregelen, coronaproof.
Jouw investering hiervoor is niet 695 euro, maar slechts 495 euro ex BTW. Zolang er tickets te koop zijn, uiteraard. Meer weten? Check het HIER.:-D

Graag tot dan!

Linda

Meer lezen?

Wil jij ook met gemak in het nieuws komen, zodat klanten naar jou toestromen? Weten hoe je dit doet? Ga dan nu naar mijn aanbod.