Met Gemak In Het Nieuws Livedag

Leer in 1 dag de basics om jouw naamsbekendheid via de media te vergroten.
Bereik méér via krant, radio & tv =>
meer klanten, meer omzet, meer plezier 😀
Be there! -> vrijdag 2 juli 2021

presentatie

De MET GEMAK IN HET NIEUWS LIVEDAG in het kort:

Voor wie: (kennis)ondernemers, zelfstandigen en auteurs die hun naamsbekendheid via de krant, radio of tv een boost willen geven

Door wie: PR- en publiciteitsexpert en voormalig journalist Linda Graanoogst

Wat: ontdek hoe je snel en makkelijk in het nieuws komt (met maar 2 uurtjes werk per week)

Waar: Ernst Sillem Hoeve

Wanneer: vrijdag 2 juli aanstaande van 10.00 uur tot 16.30 uur

Waarom: omdat je méér uit jouw onderneming/boek wil halen. Je verdient meer bereik.

Hoe: door je persoonlijk aan te melden, nu voor de investering van 495 euro ex BTW

Boost jouw naamsbekendheid

Jij hebt jezelf als ondernemer, auteur of zelfstandige professional op meerdere vlakken bewezen. Klanten die jou weten te vinden, zijn lyrisch over jou en jouw bedrijf. Ze weten dat jij van waarde bent en komen graag bij jou terug.
Alleen, 1 probleem: je marketing doet niet genoeg, want je naamsbekendheid… dat valt tegen. Om van gratis reclame of gratis publiciteit nog maar te zwijgen…

Wat nu als je in 1 dag tijd de basics van mij leert hoe het journalistieke spel werkt? En jij dus een stevige basis legt om free publicity in te zetten voor jouzelf, jouw bedrijf of jouw boek. En zo met gemak in het nieuws te komen?

Het resultaat? 

Jij krijgt het keer op keer voor elkaar om:

  • met je koppie in de krant te komen
  • met jouw verhaal op de radio of op tv te verschijnen
  • jouw zichtbaarheid in de traditionele media te verzilveren met nieuwe prospects, nieuwe klanten, meer omzet. Kortom: bedrijfsgroei

BECOME the GO TO-EXPERT

Als jij keer op keer in de media komt, zien mensen jou als de Nummer 1 in de markt. The GO TO-EXPERT! 

Prospects bellen je bedrijf plat en willen alleen nog maar met jou zakendoen. Joint ventures bieden zich aan. Jij kunt kiezen met wie je wilt werken; waar en wanneer bepaal jij. Deuren gaan voor je open die voorheen gesloten bleven. 

En dat is het niet alleen…  Jij leeft jouw droomleven, met tastbare resultaten: 

  • Je bankrekening lacht eindelijk naar je terug, want je bedrijf is ineens in staat om een 5 tot 10 keer zo’n grote omzet per jaar te halen dan voorheen. 
  • Je krijgt de waardering van jouw gezin, je vrienden, je directe omgeving en jouw klanten voor wie je bent en wat je doet.
  • Eindelijk ontvang je het #respect voor wat je bereikt hebt… na zo veel jaar ploeteren als solo-entrepreneur, ondernemer, auteur of expert.

Prospects bellen je bedrijf plat en willen alleen nog maar met jou zakendoen.

Nieuwe opdrachten en een groei in naams­bekendheid

Linda heeft ons Met Gemak aan diverse publicaties geholpen, zoals het opiniestuk ‘Laat de menselijke maat leiden in discussie over robots’, in Het Financieele Dagblad. En ’s avonds kwam ik diezelfde dag bij BNR nieuwsradio, over ditzelfde onderwerp; de mens centraal stellen bij technologische ontwikkelingen. De reacties waren overweldigend… Het leverde ons nieuwe opdrachten op & ‘n enorme groei in onze naamsbekendheid. Snap je dat we haar bij iedereen aanbevelen? rn

Randall van Poelvoorde

Exponential Technology Strategist & Keynote Speaker

En ik kan het weten….

Want behalve dat ik jarenlang als journalist heb gewerkt en het journalistieke spel door en door ken, heb ik zelf mijn ‘gratis in het nieuws-momenten’ goed weten te benutten. En te verzilveren. Want elke keer als ik met gemak in het nieuws kom, levert het mij klanten op. Directe omzet dus.
Hoe zou dat voor jou zijn?

Anyway, even wat achtergrondinfo, hoe dit begon. Zo’n 10 jaar geleden was ik het gejeremieer van de Amsterdamse grachtengordeldieren over mijn stad meer dan zat. Ik schreef een pittig opiniestuk dat in juli 2011 in twee weken tijd volledig viraal ging: binnen 15 dagen deelden meer dan 1.400 mensen online dat artikel van mij. Niks geen facebookmarketing nodig, nul advertentiekosten, want het ging helemaal organisch.   

Het resultaat?

Doordat ik zelf in de media kwam, leverde het mij dit alles op:

  • mijn telefoon stond roodgloeiend
  • mensen zagen mij ineens als dé expert en behandelden me met respect
  • ik kreeg tientallen aanbiedingen, van bedrijven en organisaties die per se met mij wilden werken
  • ik kon kiezen met wie ik wilde werken  
  • ik kon mijn prijs bepalen
  • ik beleefde een vliegende start
  • ik had direct een prachtige, stabiele omzet in mijn eerste ondernemersjaar.

No need to say more. Toch?

Wat is het jou waard als jij 1 of 2 opdrachten binnenhaalt na 1 publicatie?

Zeg eens eerlijk.
Wat is het jou waard als je 1 of 2 grote opdrachten of trajecten binnenhaalt, na 1 publicatie in – bijvoorbeeld – een landelijke krant?

Ik vertel jou drie voorbeelden van MGIHN-klanten:
1. Een klant van mij werd na een publicatie in het FD en een radio-interview op BNR gebeld om een opdracht van 1 week uit te voeren in Zweden. Hij mocht voor die week werken een factuur van 45.000 euro sturen. Dat is nog maar 1 voorbeeld.

2. Een andere klant attendeerde ik na de publicatie van haar opiniestuk in Trouw op een groot symposium, waar zij zou kunnen spreken. En daar ontmoette zij een nieuwe opdrachtgever, die haar vroeg voor een traject, goed voor een omzet van 119.500 euro ex BTW.

3. En weer een andere opdrachtgever, een bedrijf met 47 werknemers, leerde van mij hoe hij blijvend in de media kon komen. Inmiddels hebben ze 12 nieuwe medewerkers aangenomen, omdat het werk toe blijft stromen.

En? Maakt dit jou nieuwsgierig? Wil je weten wat jij moet doen om jouw naamsbekendheid te boosten?

Klanten van Linda verschenen in:

Leer live binnen 1 dag van mij, voormalig journalist en publiciteitsexpert de basics van het journalistieke spel. Leer van mij hoe jij keer op keer op keer met jouw business(boek) in het nieuws kunt komen (en klanten naar jou toestromen).

En als jij denkt dat dit voor jou niet mogelijk is… weet dan dat dit een heel normale gedachte is. Ik hoor het wel vaker.

In de laatste training die ik gaf, waren wel meer ondernemers die in eerste instantie dachten:

“Ach, wie zit er nu op mij en mijn verhaal te wachten?”

Of

“Joh, een publicatie in de krant, dat is toch vreselijk achterhaald. Dat doet toch niks met mijn business.”

Of ze twijfelden of hun verhaal wel interessant genoeg was voor de pers.

Of ze wisten niet wat ze aan de media moesten vertellen.

En al helemaal niet HOE!

Maar BESEF: het is nu 2021.
Er zijn zo veel meer mogelijkheden:

  1. om journalisten nieuwsgierig te maken
  2. om redacties te bereiken
  3. dan alleen maar persberichten sturen,

waardoor je letterlijk een groter bereik krijgt en dus meer impact kan creëren.

Moet je alleen wel weten wat je moet doen, en hoe. En ik ben er om jou te helpen, zoals ik in de afgelopen 10 jaar al honderden ondernemers heb geadviseerd en met succes van publicatie naar publicatie heb begeleid.

Wat je moet doen om in de pers te komen, vertel ik jou op 2 juli aanstaande, van 10.00 uur tot 16.30 uur.

Ik inspireer jou graag tijdens mijn MET GEMAK IN HET NIEUWS LIVEDAG.

Ik daag je bovendien uit om anders naar de (traditionele) media te kijken en jouw publicitaire kansen te benutten.

Dus… wacht niet langer en boek jouw ticket hier.

Dit krijg je ook:

  • Netwerkmoment met andere deelnemers (live, met in achtneming van de maatregelen, coronaproof)
  • De basics voor jouw mediapitch, waarmee je journalisten kunt benaderen
  • De dos & dont’s bij persbenadering
  • Een strak format voor een nieuwswaardig persbericht (met jouw informatie voor de redactie)
  • Hotseat-moment voor 2 deelnemers, waar iedere deelnemer aan deze livedag van kan leren.
  • Een overheerlijke lunch in de Ernst Sillem Hoeve
  • Praktische info & inspiratie voor het lanceren van jouw boek, of een nieuwe dienst van jouw bedrijf.

En nog veel meer!

Linda Graanoogst

Dit is Linda

Linda droomde er als kind van om (bekende) mensen te interviewen, zo nieuwsgierig naar de reden waarom mensen doen wat ze doen. Ze is idealist, wereldverbeteraar, en nog altijd graag de schakel tussen de expert, ondernemer of auteur & de media, om samen een betere, mooiere, schonere wereld te creëren.rnrnAls journalist – gespecialiseerd in het interview – werkte Linda jarenlang voor de lokale radio, tv, en de schrijvende pers: dagbladen, corporate & glossy magazines. Crossmediale journalistiek & storytelling zijn Linda’s passies. In 2011 begon zij haar bedrijf.

Locatie:

Ernst Sillem Hoeve, centraal gelegen in Nederland en geheel coronaproof. Wil je overnachten? Laat het ons dan weten, wij hebben een speciaal aanbod.

VOOR DE TWIJFELAARS EN WEIFELAARS, NOG EVEN DIT:

“Wat heb ik nu nog te melden?”

“Wat heb ik nu dan nog te melden?! Er wordt al zo veel geschreven/verteld/gedaan over dit onderwerp dus wat heb ik nog toe te voegen?” Besef dat jij niet voor niets je al zo lang met je expertise bezig gehouden hebt. Hoezo weet jij daar niet een nieuwe invalshoek in te belichten dan? Nog een andere graadmeter: als je je ergert wat er op de radio, op tv of in de krant over gezegd wordt en jij bent faliekant tegen, mordicus oneens, dan is het júist het moment om je verhaal te doen voor de media. En het is eenvoudiger dan je denkt.

“Ik ben al super zichtbaar op social media. Waarom free publicity dan erbij?”

Super! Blijf zichtbaar op de socials. En bedenk: hoe tof is het als jij het genot van free publicity koppelt aan je marketing. Dit wordt een enorm vliegwiel!

“Ik doe al zo veel IN mijn bedrijf, moet ik nu ook nog AAN mijn bedrijf werken met publiciteit?”

Je bedrijf groeit (exponentieel) als jij persbenadering tot jouw tweede natuur maakt. Ik leer jou graag hoe je dat doet, stap voor stap. In maximaal 2 uur per week tijd, full focus op jouw persbenadering, kom jij een heel eind met het creëren van (gratis) publiciteit. Just trust the process.

“Kranten, tv, radio zijn wel heel traditionele media… wat leveren die mij nu op?”

Bij 1 klant veranderde zijn omzet van 50.000 euro per jaar naar 100.000 euro per maand. Allemaal omdat we gingen werken aan zijn media-verhaal, zijn publiciteitsplan samen opstelden en zijn positionering & de perceptie van zijn bedrijf positief wisten te beïnvloeden via gratis publiciteit. Bijkomend voordeel: zijn zelfvertrouwen groeide en zijn team ook. Niks traditioneels aan het vergroten van je naamsbekendheid via free publicity. Zeker niet als het zo’n mooie bedrijfsgroei oplevert.

“Hoe weet ik zeker dat ik dit kan?”

Als je niets doet, en blijft doen wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg. Geen verandering = geen actie. En andersom is het ook waar. Elke verandering is waardevol. Dus kijk er eens anders tegenaan; zie het als een experiment. Een ervaring waarbij ik jou ga begeleiden. Zodat je je gesteund voelt en het daarmee gewoon gaat uitvoeren. Doen dus!

“Ik ben al zo druk. Hoe krijg ik dit in mijn agenda erbij gepland?”

Wanneer jij precies weet wat jou versneld bij het grote publiek brengt, door super-zichtbaar te worden, bespaar je enorm veel tijd. Je komt ineens op het vizier bij de juiste zakenpartners, klanten, influencers… Hoe heerlijk is dat? Je leven als auteur/expert en ondernemer wordt bovendien een feest als jij goed hoofd- en bijzaken weet te scheiden, zeker met de media in tha pocket ;-)rnrnOnthoud 1 ding: publiciteit werkt altijd in jouw voordeel. Het is een businessversneller pur sang. Misschien krijg je het tijdelijk drukker. Om vervolgens je bedrijf te laten groeien. (Vee-Aeeejjj, personeeeeeel!)

“Ik wil wel, maar vind het ticket wat prijzig”

Wat zou je zeggen als je tijdens het hele event maar 1 advies van me aanneemt, waarmee je 30.000 euro kunt besparen? Of 5.000 euro voor andere zaken weet uit te geven dan dat ene ding, waarvan jij denkt dat het voor jouw bedrijf publiciteit gaat genereren, maar ik jou in 1 zin kan uitleggen dat het omgekeerde waar is? Vraag me tijdens het event gerust naar de 5K- of 30K-bespaar-tip voor de media. Ik vertel het je graag.rnrnOja, en als je 1 oefening toepast, kan het tonnen opleveren. Dus serieus… als je het afzet tegen deze besparingen, zeg je dan nog steeds dat het deze tweedaagse wat aan de prijs is? Of dat het deze investering dubbel en dwars waard is, een no-brainer?rnrnCheck gerust de testimonials van de vorige deelnemers aan het Pak de Pers-event!

“Ik heb persoonlijke begeleiding nodig, zo’n event werkt niet voor mij”

Veel informatie die ik deel, geldt voor zo veel experts, auteurs en ondernemers. Trust me. Ik weet het omdat ik deze informatie en kennis al jarenlang deel met (kennis)ondernemers, auteurs en experts zoals jij.rnrnEn als je na het event besluit om extra begeleiding van me nodig te hebben, dan weet je in elk geval wat voor een vlees je in de kuip hebt, en wat je mag verwachten van mij. En van jezelf!  Zeker na dit waardevolle event weet jij wat er voor jouw business voor nodig is om succesvol, met gratie, genot en met gemak in het nieuws te blijven komen. Free publicity? Easy peasy lemonsqueezy

“Ik heb al zo veel andere trainingen over persberichten schrijven gevolgd…”

Het. Gaat. Niet. Om. Pers-be-rich-ten. Alleen.rnrnWaarschijnlijk heb je van een communicatie-adviseur of andere expert een schrijftraining gekregen, terwijl het gaat om: het journalistieke spel begrijpen! En wie kan jou dat beter leren dan ik, Linda Graanoogst, voormalig journalist, die honderden ondernemers heeft geïnterviewd én weet van marketing en social media (en weet hoe dit optimaal te combineren)?

Lees hieronder alle praktische punten op een rijtje:

Het programma:

vrijdag 2 juli 2021
09.30 uur aanmelding voor event
09.45 uur zaal open, netwerkgelegenheid
10.00 uur stipt start MGIHN Livedag
12.00 uur lunch + opdracht
13.00 uur middagprogramma
14.30 uur korte break (30 minuten)
16.00 uur verrassing
16.30 einde MGIHN Livedag