Hoe vriendelijkheid en liefde in het nieuws te krijgen

Hoe vriendelijkheid en liefde in het nieuws te krijgen

“Zure journalistiek, ik hou er niet van.” Haar stem klinkt resoluut.
Ik knik instemmend. 
“Nog een espressootje?”, vraag ik de auteur.

Ze glimlacht: “Ja, graag!”
Terwijl ik naar mijn Krups loop, herinner ik mij ineens een van de redenen waarom ik ooit zelf als journalist van sommige vakgenoten de rillingen kreeg: hun onverbeterde zuurgraad. 

Dat is een reden geweest waarom ik ooit de overstap maakte naar zelfstandig ondernemerschap: ik wilde bijdragen aan een betere wereld. 
Beter als in: Groener. Duurzamer. Gezonder. Blijer. Mooier. Vriendelijker. Liefdevoller. Positiever. 

Mijn ondernemende ontdekkingsreis begon in 2011. En ik leerde gaandeweg dat er veel meer wél mogelijk is. En ik kwam op inspirerende online platforms, bladen & magazines uit met ruimte voor positieve verhalen van en voor startups, auteurs en ondernemers. 

Ik weet dat veel positieve verhalen een podium krijgen. 
Kijk maar naar het verhaal van een van mijn klanten, Astrid, relatiespecialist.

Zij legt in dat artikel haarfijn uit hoe het toch komt dat wij mensen zo veel aandacht schenken aan negativiteit. De zogeheten ‘negativiteitsbias’, een van de fascinerende eigenschappen van ons oude brein. Die focus op gevaar, op negatieve zaken, angst, dat alles was duizenden jaren geleden nodig, maar nu niet meer.
Astrid licht in haar artikel toe hoe dit nog steeds doorspeelt in ons dagelijkse leven; van rondslingerende spijkerbroek tot die vervelende opmerking van… En hoe het tij is te keren. Gelukkig, want dat kan: veranderen. En aanpakken. 

Ik zie dat mensen toe zijn aan positiviteit, inspiratie en verhalen van hoop. Zeker nu. 
Buig daarom jouw eigen overtuiging ‘Ach, wie ben ik om dit te schrijven/vertellen’, om in: ‘Ja, ik help de wereld mooier te maken!’

Daarom moedig ik jou aan om mee te doen aan de schrijfwedstrijd van The Optimist Movement

Het kost jou niks.
Alleen maar jouw aandacht, liefde en tijd. Inspireer anderen, klim in de pen. 

Je hoeft geen optimist te zijn om de wereld te verbeteren. 
En… het helpt wel. 

Liefs, 

Linda

Meer lezen?

Wil jij ook met gemak in het nieuws komen, zodat klanten naar jou toestromen? Weten hoe je dit doet? Ga dan nu naar mijn aanbod.