Het levende bewijs van gratis publiciteit

Ben jij – net als ik – op 2, 3 of 4 december op het Ultimate Business Machine-event van Nisandeh Neta? Dan kan je het levende bewijs van gratis publiciteit tegen het lijf lopen!

Want dat is ondernemer Machiel Keet van Administratiekantoor Gere-geld; hij heeft de laatste paar weken sinds de Pak-de-Persdag, waarop ik hem heb mogen leren hoe hij Met Gemak In Het Nieuws komt, enorme stappen gezet! En weet je, ik ben echt trots op hem… Het feit dat Het Financieele Dagblad hem heeft geïnterviewd in een 3-paginagroot artikel in de zaterdagkrant is daar óók het levende bewijs van! Houd hem in de gaten, want er volgt na dit artikel ‘Met de neus in de boeken’ zeker gere-geld nog meer!

Waarom het zo’n gave publicatie & dito ervaring is voor hem? In het kort: ondernemer Machiel Keet kreeg gratis publiciteit, waar hij niets voor hoefde te betalen aan de landelijke krant; de eindredacteur van het FD interviewde hem uit pure interesse over zijn vakgebied gedurende 1 uur en 20 minuten.

En nu komt het mooie, het is een waardevolle publicatie voor allebei de partijen, dus zowel voor het FD als voor kennisondernemer Machiel Keet. Bovendien, dankzij deze publicatie in het FD verandert er iets wezenlijks & positiefs voor zijn bedrijf.

Hier de belangrijkste 5 positieve transformaties na de Pak-de-Persdag:

  1. van onbekend naar bemind; Machiel wordt in één klap bekend onder een groot publiek, namelijk alle abonnees en lezers van het FD (de papieren en digitale versie).
  2. van doorsnee-expert naar Super Expert in zijn vakgebied; naast Machiel komen een hoogleraar en een boekhouder aan het woord. Die positionering helpt hem bij het versterken van zijn expert-status.
  3. van bescheiden ondernemer naar Visionair Leider; Machiel heeft zijn bescheiden en ‘doe-maar-normaal-dan-doe-je-gek-genoeg’-houding van zich af weten te schudden en durft duidelijke standpunten in te nemen, zijn missie en visie te delen als Super Expert.
  4. van onopvallende ondernemer naar Zeer Aantrekkelijke KlantenMagneet; Machiel is als dé Super Expert geloofwaardig omdat hij nieuwswaardig is gebleken. Dankzij deze gratis publicatie in het gerenommeerde dagblad zien prospects hem als de Nummer 1 om mee samen te werken. Deze publicatie wekt immers vertrouwen.
  5. van onervaren naar ervaren spreker; door contact te krijgen met meerdere journalisten van o.a. het FD en met hen te spreken, kent Machiel inmiddels het klappen van de zweep. De onervarenheid en de gedachte ‘Help, ik weet niet hoe ik met de pers om moet gaan?!?’, kan hij voorgoed achter zich laten.

Kijk, ik kan je nog wel meer waanzinnig impactvolle veranderingen of waardevolle transformaties noemen die dankzij de Pak-de-Persdag & zijn implementatie van alles wat hij van me leerde op die dag… Maar je kunt Machiel ook zelf vragen hoe hij het vond. Hij vindt het heel leuk om over zijn ervaringen met de pers te vertellen. En anderen, zoals Anneke trouwens ook. En ik ben zo blij over zijn publicatie, dat ik cadeautjes ga uitdelen. Sinterklaascadeautjes die jou misschien wel Met Gemak In Het Nieuws laten komen…

Linda Graanoogst, publiciteitscoach en trainer bij Met Gemak In Het Nieuws

Psssst… Wil je 3 redenen weten om NIET een (krankjorum duur) PR-bureau in te huren voor jouw naamsbekendheid? Houd dan mijn volgende blog in de gaten!

Meer lezen?

Wil jij ook met gemak in het nieuws komen, zodat klanten naar jou toestromen? Weten hoe je dit doet? Ga dan nu naar mijn aanbod.