“ZEG. Moet jij niet even door de wasstraat?!*”

Zo’n veertien dagen geleden interviewde ik Charles Groenhuijsen. Je kent hem vast wel: de journalist slash presentator die veelal vanuit Washington, New York of een andere stad uit de States verslag deed van wat er op dat moment weer speelde in het Witte Huis.

Charles en ik hadden het over ondernemers, kennisprofessionals, die vaak ONWIJS veel weten over hun vak, dit ook weten te delen, maar een belangrijk onderdeel overslaan in hun zichtbaarheid.

Simpelweg omdat ze er niet bij stil staan.
Of dit niet van huis uit meekregen.
Want thuis ging het altijd om de INHOUD, nooit om het uiterlijk.
(Dus ja, waarom zou je aan de buitenkant dan aandacht schenken.)

We wisten wel een paar experts die dit onderdeel duidelijk overgeslagen hadden. Plaatsvervangende schaamte, voelden we opkomen.

Een paar (echt inhoudelijk goede) experts die dit onderdeel duidelijk overgeslagen hadden, waren ons pad wel eens gekruist. Plaatsvervangende schaamte voelden we dan opkomen. Want ja, het oog wil ook wat.

Als een tv-scherm had kunnen praten, zou die meteen zijn excuus de huiskamer in tetteren. Of van schrik op zwart gaan.
Over. En. Uit. *Poef!*

“Als ik dat dan zie… oef…”, verzuchtte Charles.
“Ja, poeh”, antwoordde ik.

We waren het roerend eens.
“Het is gewoon zo zonde”, zeiden we in koor.
“En niet nodig ook”, opperde Charles.

“Voordat je de media benadert, adviseer ik mijn klanten altijd: ga even eerst door de wasstraat”, zei ik, met een knipoog.
Charles lachte. “Ja, maar dan wel het meest luxe programma.”
Shine, shine, shine!”, grapte ik verder.

Maar zonder gekheid: Ja, inhoud is belangrijk, maar uiterlijk NET ZO!

TIP
Ons punt is duidelijk:
zorg ervoor dat je er verzorgd uitziet.
Dat je van het beeldscherm afspat, het liefste.
Wees repré.

Representatief draagt niet voor niets het woord ‘presentatie’ in zich.
Schaf nieuwe kleren aan, doe een leuk make-upje op (dames en tegenwoordig ook heren), ga naar de kapper en spuit een fijn parfummetje of een aangename aftershave – wat het ook is. Doe moeite.
En glimlach. Want die is gratis. 🙂

Wil jij meer weten hoe jij:
✔️ succesvol,
✔️ met plezier bovendien en
✔️ volledig op je gemak
✔️blijvend
✔️in de media kunt komen…
boek dan nu meteen een strategiegesprek bij mij.
Aanmelden kan HIER.
En oja, dit strategiegesprek is een tijdelijke aanbieding, virusvrij, online.
Deze link werkt slechts 8 uur, nadat je deze mail geopend hebt.

Wees repré, en shine, baby, SHINE!

Tot snel!

Linda

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *