Waarin schuilt jouw geloofwaardigheid?

Veel kennisondernemers, experts en adviseurs zijn het liefste met hun vak bezig. En het liefst zijn ze de hele dag van waarde voor hun klanten. Jij vast en zeker ook.
Dat noem ik ‘werken ín je bedrijf’. En eerlijk is eerlijk, in alle drukte vergeet je soms te ‘werken ààn je bedrijf’.

Jouw publicaties in de media zijn een bevestiging van je geloofwaardigheid.
Publicaties bevestigen dat jij:

  1. door journalisten als ‘belangrijke speler in de markt’ wordt gezien;
  2. dé expert bent in jouw vakgebied;
  3. ertoe doet;
  4. met jouw verhaal serieus genomen dient te worden en…
  5. te vertrouwen bent!

Jouw nieuwswaardigheid = jouw geloofwaardigheid = jouw bedrijf kunnen vertrouwen.

Jouw geloofwaardigheid staat op het spel.
Kortom, je nieuwswaardigheid kan leiden tot actuele publicaties. En die publicaties werken voor jouw bedrijf als een keurmerk! Journalisten bevestigen dat wanneer zij jou interviewen over jouw vakgebied en je de ruimte geven in de krant, op de radio of op tv.

JOUW MEDIA-AANDACHT staat daarmee gelijk aan VERTROUWEN EN GELOOFWAARDIGHEID. En in B2B draait het daar allemaal om, nietwaar?
Besef dus, wanneer je deze kansen laat liggen, jouw geloofwaardigheid als expert en ondernemer, op het spel staat. Wanneer je jouw concullega veel meer in het nieuws ziet, weet je ook, dat hij of zij:

  • Méér gevraagd wordt voor interessante opdrachten
  • Hogere prijzen kan vragen
  • Kan kiezen met & voor wie hij/zij wil werken.

En daarmee waarschijnlijk meer klanten, meer omzet en meer winst kan maken…
Dus waar kies jij dan voor, beste expert? Ga je met lede ogen toekijken hoe goed de ander het doet, je opvreten van binnen dat het niet gaat zoals je wilt, of kies je voor een ander pad? Het pad van…

De klantenmagneetversneller?
Wanneer mensen jou al kennen van de radio, tv of je al eens gezien hebben in de krant of in hun favoriete magazine, schept dat vertrouwen. En soms al een band. De stap om met jou te gaan (samen)werken komt ineens heel dichtbij, simpelweg omdat mensen je…

  • kennen,
  • leuk vinden,
  • vertrouwen…

Precies de 3 benodigde ingrediënten voordat geïnteresseerden zaken met je willen doen! Jouw zichtbaarheid in de media wordt daarmee een klantenmagneetversneller.

“Jouw zichtbaarheid in de media is een klantenmagneetversneller”

Maak daarom serieus werk van jouw publiciteit. Maak een eerste stap en bedenk jouw publiciteitsplan.

 

Auteur: Linda Graanoogst, publiciteitscoach bij Met Gemak In Het Nieuws

P.S. Wil jij weten hoe zo’n publiciteitsplan er voor jouw bedrijf uit kan zien?
Reageer dan op dit bericht, dan help ik je op weg.

P.P.S. Wil je liever eerst de strategie voor jouw publiciteit met mij bepalen? Dan is een strategiegesprek wellicht iets voor jou. Kijk hier voor meer informatie!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *