Ben jij ondernemer of verantwoordelijk voor de PR van een bedrijf? En vraag jij je af wat een aanleiding is om de pers te zoeken? Dan stelde ik speciaal voor jou deze lijst op:
10 aanleidingen om een persbericht te versturen:
- De burgemeester/wethouder/Een netwerkclub komt bij jouw bedrijf op bezoek
- Je opent een (tweede/derde/…) vestiging in plaats ….
- Je bestaat 10 jaar en viert een jubileum (met jouw bedrijf)
- Je hebt een boek uitgegeven of gaat een boek uitbrengen
- Je verwelkomt je duizendste bezoeker/klant
- Je geeft een presentatie (waarbij jou doelgroep gebaat is) op een bijzondere locatie
- Jouw bedrijf/organisatie heeft een prijs gewonnen
- Je bent genomineerd voor ….
- Een van je medewerkers heeft een oorkonde / certificaat / prijs in de wacht gesleept
- Je hebt een nieuw product/nieuwe dienst op de markt gebracht. Of: Je hebt een ontdekking gedaan waar meer mensen van moeten weten…
Als je deze lijst doorneemt, wat valt jou dan op? Bespreek bovenstaande 10 punten deze week nog met je virtual assistent, met je PR-medewerker of je business of sparring partner. Welke onderwerpen in jouw organisatie of bedrijf zijn volgens jou nieuwswaardig genoeg om de pers op te zoeken?
Het loont de moeite om je marketingkalender erbij te pakken en telkens te kijken wanneer je een persbericht kunt (laten) opstellen. Heb je een publiciteits- of PR-vraag? Stel ‘m niet morgen maar vandaag! Want zulke vragen leiden tot oplossingen, waardoor jouw bedrijf straks Met Gemak In Het Nieuws komt…
Neem contact op met journalist Linda Graanoogst, via metgemakinhetnieuws.nl of @LindaMiriam op twitter.
Linda Graanoogst, journalist & publiciteitscoach