Gratis checklist cadeau
De do’s and don’ts bij persbenadering. Voorkom de 9 ergste blunders wanneer je contact zoekt met de media.
Download nu mijn gratis checklist & leer met gemak in het nieuws te komen, zodat klanten naar je toestromen.
Leer met welk verhaal jij met gemak in het nieuws kunt komen…
Want wanneer jij jouw nieuwswaarde weet, kom je steeds in de krant, op de radio, in podcasts en op tv
Wil jij weten wat jouw nieuwswaarde is? Met welk verhaal jij met gemak in het nieuws kunt komen? Ja? Meld je dan direct aan.
Over publiciteitscoach Linda Graanoogst
Jarenlang heb ik als journalist gewerkt en interviewde ik niet alleen burgemeesters, Tweede Kamerleden, topsporters en bekende artiesten, maar – oh wat handig – ook duizenden ondernemers. Ik heb meer dan 4.500 persberichten en advertorials geschreven, telkens op basis van (live) interviews. Ik heb experts een podium gegeven via de media en hun bedrijf zien groeien. Dat doe ik nog altijd met veel liefde, passie en plezier bovendien.
Toen ik in 2011 zelf een opiniestuk schreef en die publicatie binnen twee weken 1.400 keer via social media organisch gedeeld werd, groeide mijn naamsbekendheid explosief. Dankzij het opiniestuk stond mijn telefoon roodgloeiend en kreeg ik verzoeken voor nieuwe opdrachten, joint ventures en gingen er deuren voor mij open die voorheen gesloten bleven. Mijn netwerk breidde zich snel uit en zakelijk ging het me voor de wind. Ik had mezelf weten te profileren, positief weten te positioneren en daarmee de handtekening voor mijn bedrijf gezet. Mensen wisten mij te vinden na dat ene opiniestuk. Ik heb zo veel positieve ervaringen gehad na dat opiniestuk! Dat smaakte naar meer! Daarna kwam ik zelf regelmatig met gemak in het nieuws: de ene keer op de radio, dan weer op tv, dan weer in de krant, lokaal, regionaal en landelijk. Ik heb de positieve effecten ervan mogen ervaren… En, guess what?! Dat wil ik jou als betekenisvolle ondernemer ook laten ervaren, voor jouw business.
Sinds ik in 2011 Gemak gemak in het nieuws heb opgericht, heb ik honderden ondernemers met succes geholpen bij hun publiciteit en zichtbaarheid in de media. ‘Met gemak in het nieuws’ is wat ik mijn ‘impactondernemers’ met succes jaar in, jaar uit, leer. En gun. Want hun succes is mijn succes!
In een klein, exclusief gezelschap van gelijkgestemde ondernemers leer ik jou wat nieuwswaarde is. Aan de hand van jouw website, gaan we gezamenlijk onderzoeken wat jouw nieuwswaarde is. En hoe de journalist jou en jouw bedrijf ziet op basis van jouw huidige online profiel.
Aan het einde van deze Met gemak in het nieuws Workshop weet je wat de basis is van het verhaal waarmee jij journalisten kunt benaderen. En heb je veel opgestoken van de nieuwswaarde en online profielen van de andere deelnemers. En wat zichtbaarheid via de media voor jou en jouw bedrijf kan betekenen.
Ben jij net als Catharine klaar voor de next level?
Van nieuw op de markt naar wachtlijst
“Kan ik met mijn bedrijf in de media komen?” Met die vraag kwam Catharine Kloens afgelopen januari bij mij voor advies en begeleiding. Ze was net met haar praktijk begonnen en zocht een manier om zichtbaarder te worden.
Aan de hand van mijn adviezen stuurde ze een persbericht en werd ze uitgenodigd voor een interview. Dat hebben we samen goed voorbereid… en dat wierp zijn vruchten af: op de dag van de publicatie in het AD (papieren krant) en de online versie had Catharine een piek in websitebezoekers.
Een paar dagen erna vroeg ik haar hoe het ging. DRUK! appte ze mij. Voorlopig had zij een wachtlijst om door haar in de praktijk geholpen te worden…
Lees hieronder alle praktische punten op een rijtje: