Pak de Pers-dag

Jij hebt kennis te delen of een verhaal te vertellen, waardoor mensenlevens op een positieve manier veranderen kunnen. Tijdens deze Pak de Pers-dag gaat Linda met jou persoonlijk aan de slag met jouw kernboodschap en persbenadering. Wat drijft jou? Wat maakt jouw verhaal nieuwswaardig? Na deze dag weet je de basis om het journalistieke spel mee te spelen.

Vraagtekens bij ‘jouw nieuwswaarde’?

Vraag jij je af hoe het komt dat sommige concullega’s zo vaak in de media komen en jij (nog) niet? Weet jij (onvoldoende) jouw nieuwswaarde te benutten? Wil je graag regelmatig door journalisten gebeld worden om jouw mening als expert te geven, maar heb jij geen idee hoe je dit bereikt?

Voor veel (kennis)ondernemers, auteurs en experts blijft het een uitdaging om:

  • de journalist te overtuigen om jou(w bedrijf) te interviewen
  • te weten wat nieuwswaarde heeft 
  • waar een journo meteen van opveert uit zijn stoel om jou te bellen
  • in de kaartenbak bij de redacties te komen
  • jouw zichtbaarheid in (vak)bladen, in de krant, op radio en tv te vergroten (waardoor je als expert gezien wordt en daardoor een klantenmagneet)

No worries. Dat hoeft niet zo te blijven.

Wat je leert op de Pak de Pers-dag en waarom

Op de Pak de Pers-dag leer jij van voormalig journaliste Linda Graanoogst welke elementen uit jouw (bedrijfs)verhaal nieuwswaarde hebben. Aan het eind van deze VIP-dag weet jij hoe jij jouw kernboodschap in een persbericht verpakt én waar je op wilt letten bij jouw persbenadering. Je leert wat er voor nodig is om tot relevante publicaties te komen om een groter publiek te bereiken.

We leggen de basis voor jouw publiciteitsplan voor het komende jaar. Op deze speciale dag leer jij van mij, jouw persoonlijke publiciteitscoach het volgende:

  • Je krijgt weer een heldere visie waarom je in het nieuws wilt komen
  • Je gaat ontdekken wat jou onbewust tegenhoudt om de journalist te benaderen
  • Je verwerft inzicht over de stappen die je nu kunt zetten om met gemak in het nieuws te komen
  • Je leert welke eerste stap je kunt zetten om snel in actie te komen
  • Je hebt focus op je publiciteitsdoelen en…

aan het eind van deze VIP-dag stap jij met een stevige basis voor jouw persoonlijke publiciteitsplan onder de arm de deur uit.

Aanmelden

Hoe beter jij begrijpt waarom een journalist aandacht wil besteden aan jou, jouw boek of bedrijf, des te groter de kans dat jij daadwerkelijk in de publiciteit komt met het juiste verhaal. Jouw publiciteit is jouw geloofwaardigheid, als kennisprofessional en expert. Leg de basis voor jouw publiciteitsplan, en mix dit met jouw marketing. Word een autoriteit via de media.

“Met gemak in het nieuws” is geen loze kreet!

Ik heb bij Linda de Pak de Pers-dag gevolgd, met als eindresultaat een mooi persbericht en de kennis hoe en naar wie dit te sturen. Dit heeft tot diverse publicaties geleid. Het persbericht is ook bij het Financieele Dagblad opgevallen. Zij hebben mij enkele weken later benaderd voor een interview dat in de zaterdagbijlage drie pagina’s groot gepubliceerd is. Dat had ik niet durven dromen!

Daarnaast is Linda mij gaan begeleiden met het schrijven van een opiniestuk. Je moet zelf het onderzoek en de inhoud schrijven, maar Linda maakt de tekst veel scherper en beter. Het eerste opiniestuk werd snel geaccepteerd door Het Financieele Dagblad en is inmiddels gepubliceerd. Het tweede opiniestuk staat ook al klaar. Linda zorgt ervoor dat je op een goede manier in de publiciteit komt. “Met gemak in het nieuws” is geen loze kreet!”

Machiel Keet auteur van de boeken Ik heb niets met cijfers, Moneyfulness TM en Wie is de baas: jij of het geld?

Linda als spreker - met gemak in het nieuws

Over Linda

Als journalist – gespecialiseerd in het interview – werkte Linda jarenlang voor de lokale radio, tv, en de schrijvende pers: dagbladen, corporate & glossy magazines. Crossmediale journalistiek & storytelling zijn Linda’s passies. In 2011 begon zij haar bedrijf en klanten van haar kwamen veelvuldig en met gemak in het nieuws.

Linda droomde er als kind van om (bekende) mensen te interviewen, zo nieuwsgierig naar de reden waarom mensen doen wat ze doen. Ze is idealist, wereldverbeteraar, en nog altijd graag de schakel tussen de expert, ondernemer of auteur & de media, om samen een betere, mooiere, schonere wereld te creëren.

Deze Pak de Pers-dag is voor jou als…

  • Jij als (kennis)ondernemer, expert of auteur van een boek een groter publiek wil bereiken, maar nu geen idee hebt hoe! Misschien twijfel jij over wat maakt dat je in de media komt en… blijft komen. Weet daarom: 1 persbericht = geen persbericht. Je hebt er meer voor nodig. Een mediastrategie en een plan. Een gedegen publiciteitsplan.
  • Je hebt je al bewezen, klanten zijn lyrisch over jou
  • Je wilt het grote publiek bereiken 
  • Je weet dat jij de (traditionele) media nodig hebt om door te groeien
  • Je wilt in elk mogelijke situatie goed voorbereid zijn op een interview
  • Je wilt jouw authentieke, eigen verhaal geïnspireerd weten te uiten

Praktische informatie

Deze VIP-dag werken we van 10.00 uur tot 16.00 uur. Linda interviewt jou zodat je tot jouw kernboodschap komt. Ze vertelt jou wat er nodig is om in de publiciteit te komen, wat nieuwswaardig is en wat niet, en leert jou over de bewezen GEMAK-methode, waarmee je met gemak in het nieuws kunt komen, zodat klanten naar je toestromen.

  • Voorafgaand aan deze dag ontvang jij een aantal voorbereidende opdrachten
  • Je krijgt de pijlers waarop jij jouw publiciteitsplan stevig staat
  • Je hebt een duidelijk beeld wat nieuwswaarde is, hoe je een persbericht schrijft en welk beeldmateriaal geschikt is voor persbenadering
  • We stellen samen 1 persbericht op dat meteen verstuurd kan worden
  • Na deze VIP-dag heb je nog coachsessie van 1 uur waarbij we de oogst binnenhalen van jouw verstuurde persbericht

Pak de pers!

Als jij resultaten wilt behalen en jouw naamsbekendheid wilt laten groeien, dien je jouw persbenadering serieus te nemen. In 2 uur tijd per week media-aandacht creëren is mogelijk. Dat vergt doorzettingsvermogen en jouw commitment. Niet meer en niet minder. 
Voeg de daad bij het woord en meld je aan voor de Pak de Pers-dag.