Gratis checklist cadeau
De do’s and don’ts bij persbenadering. Voorkom de 9 ergste blunders wanneer je contact zoekt met de media.
Download nu mijn gratis checklist & leer met gemak in het nieuws te komen, zodat klanten naar je toestromen.
Boek nu een adviesgesprek met Linda Graanoogst
Beste ambitieuze impactondernemer, adviseur of auteur,
Je bent een expert in jouw vakgebied en hebt je al op meerdere fronten bewezen. Bovendien wil jij met jouw producten/diensten het verschil maken in de wereld. Het lukt je echter nog niet om blijvend in het nieuws te komen. Hoewel je een duidelijke missie en een heldere visie hebt en je nú de noodzaak echt voelt om een bijdrage te kunnen leveren op deze aarde.
Daarom wil je nu advies over hoe je die eerste stap kunt zetten. In de media komen is namelijk voor iedere ondernemer mogelijk. In een persoonlijk adviesgesprek bespreken we hoe jij de pers kunt gaan benaderen.
Je een duidelijk, waardevol duurzaam product of dito dienst hebt en je weet dit – wanneer je eenmaal in gesprek bent met je prospect – goed te verkopen.
Je de ambitie hebt om IMPACT te hebben met je bedrijf; te groeien. Daarom ben jij bereid om tijd, energie en geld te investeren in jouw zichtbaarheid en expertstatus.
Je vindt dat het nu tijd is om uit de schaduw te stappen en jouw podium te pakken. En kunt advies gebruiken voor jouw eerste stap naar de media.
Je wil graag in de schijnwerpers staan, maar hebt geen strategie of visie over wat je ermee wilt bereiken.
Je wil meer zichtbaarheid en naamsbekendheid, maar bent niet bereid om zelf de handen uit de mouwen te steken. Eigenlijk wil je een PR bureau dat het vuile werk voor je opknapt, in plaats van te leren van een free publicity expert.
Je wil wel bedrijfsgroei, maar bent niet bereid om te investeren; noch in tijd, geld en aandacht.
Na dit adviesgesprek met mij weet jij:
Met als uiteindelijk resultaat, wanneer je mijn adviezen actief toepast:
Jarenlang heb ik als journalist gewerkt en interviewde ik niet alleen burgemeesters, Tweede Kamerleden, topsporters en bekende artiesten, maar – oh wat handig – ook honderden ondernemers. Ik heb meer dan 4.500 persberichten en advertorials geschreven, telkens op basis van (live) interviews. Ik heb experts een podium gegeven via de media en hun bedrijf zien groeien. Dat doe ik nog altijd met veel liefde, passie en plezier bovendien.
Toen ik in 2011 zelf een opiniestuk schreef en die publicatie binnen twee weken 1.400 keer via social media organisch gedeeld werd, groeide mijn naamsbekendheid explosief. Dankzij het opiniestuk stond mijn telefoon roodgloeiend en kreeg ik verzoeken voor nieuwe opdrachten, joint ventures en gingen er deuren voor mij open die voorheen gesloten bleven. Mijn netwerk breidde zich snel uit en zakelijk ging het me voor de wind. Ik had mezelf weten te profileren, positief weten te positioneren en daarmee de handtekening voor mijn bedrijf gezet. Mensen wisten mij te vinden na dat ene opiniestuk. Ik heb zo veel positieve ervaringen gehad na dat opiniestuk en alle andere publicaties van mijn hand daarna. Dat wil ik jou ook laten ervaren, voor jouw business.
Sinds ik in 2011 Gemak gemak in het nieuws heb opgericht, heb ik honderden ondernemers met succes geholpen bij hun publiciteit en zichtbaarheid in de media. ‘Met gemak in het nieuws’ is wat ik mijn impactondernemers met succes jaar in, jaar uit, leer. En gun. “Want hun succes is mijn succes!“
Tijdens het adviesgesprek duiken we samen een uur lang in jouw concrete vraagstuk. Je krijgt handvatten mee om een serieuze eerste stap te zetten richting de media. Zo doe je inzichten op hoe je jouw verhaal voor het voetlicht van het grote publiek krijgt. Aan het eind van dit gesprek weet jij hoe je de media kunt benaderen, wat je hiervoor nodig hebt en welk verhaal je bij hen onder de aandacht kunt brengen (en ook: wat niet werkt).
Maar past op! Na zo’n gesprek de media benaderen kan direct gevolgen hebben voor jou en jouw bedrijf. Zoals Catharine onlangs ervaarde:
Van nieuw op de markt naar wachtlijst
“Kan ik met mijn bedrijf in de media komen?” Met die vraag kwam Catharine Kloens afgelopen januari bij mij voor advies en begeleiding. Ze was net met haar praktijk begonnen en zocht een manier om zichtbaarder te worden. Aan de hand van mijn adviezen stuurde ze een persbericht en werd ze uitgenodigd voor een interview. Dat hebben we samen goed voorbereid… en dat wierp direct zijn vruchten af: op de dag van de publicatie in het AD (papieren krant) en later op de dag de online versie had Catharine een enorme piek in websitebezoekers.
Een paar dagen erna vroeg ik haar hoe het ging. ‘DRUK!’, appte ze mij. Voorlopig een wachtlijst om bij haar in de praktijk geholpen te worden…
Catharine Kloens
Oprichter van praktijk Hypnotherapie Kloens