geen persbericht versturen

Je kunt altijd nog géén persbericht versturen (geheim #3)

Stel je voor dat jij met jouw bedrijf voor een belangrijk besluit staat. De lancering van een nieuw product of jouw tweede boek… En als het doorgaat, weet je dat jij daarmee de pers kunt halen. Wat doe je dan, ter voorbereiding?

 

Je zorgt dat jij:

  1. jouw verhaal helder, kort en bondig weet te verwoorden (en het liefst verbonden is met jouw missie, visie en/of compelling why);
  2. jouw (gepersonaliseerde) perslijst up-to-date is;
  3. het persbericht over deze verandering klaar hebt staan.

 

Nu is het heel goed mogelijk dat je in alle drukte he-le-maal niet gedacht hebt aan jouw publiciteit. Of omdat je zo druk bent met de lancering van jouw nieuwe product. Of je nieuwe kledingzaak aan het schilderen bent, zodat alles spic & span eruit ziet bij de opening.

 

Weet: er is altijd nog een #escape…

Want je kunt altijd nog géén persbericht sturen. Natuurlijk kan dat.

 

Doe 1 ding

Mocht je daartoe besluiten, doe dan 1 ding wel:

Schrijf in een paar zinnen op wie je bent, wat je doet, wanneer & waar de gebeurtenis/verandering plaatsvindt, waarom het interessant is voor een groot publiek (en dus waarom de journalist aandacht zou moeten besteden aan dit onderwerp). En zet jouw contactgegevens erbij. (Dan heb je stiekem een mini-persbericht geschreven.)

 

Pak het professioneel aan

Wil je liever wel het optimale eruit halen? Besluit dan om het professioneel aan te pakken.

Je kunt het rechtstreeks van mij leren of door eenvoudigweg mijn e-book er nog eens op na te slaan.
Als je wilt weten wat de beste strategie is voor jou als expert, zodat je niet als een kip zonder kop hapsnap geheel random redacties loopt te spammen zonder resultaat, en WEL met gemak & regelmaat in de media wilt komen, boek dan een strategiegesprek met mij.

Kom je er zelf niet uit? Reageer dan gerust op deze blog.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *