met gemak in het nieuws

- Gratis Checklist -

De do’s and don’ts bij persbenadering

De 9 ergste blunders wanneer je contact zoekt met de media 

e-book-02
​Buikpijn krijg je ervan ...

Buikpijn krijg je ervan, als je iets verprutst. Toch? Zeker als het voor je bedrijf, boek of dienstverlening van wezenlijk belang is. Zoiets als in de media komen.

Daarom deze do’s & don’ts wanneer je de pers wilt benaderen. En hoewel ik hier uuuuuuren over kan praten, heb ik de 9 ergste  blunders voor je neergepend. Wil jij voorkomen dat je afgaat, of niet het juiste zegt tegen de journalist?

Download dan snel de checklist hier voor je eigen plezier... en dat van dit journalistieke dier ;^)

Over publiciteitscoach Linda Graanoogst

​Jarenlang heb ik als journalist gewerkt en interviewde ik niet alleen burgemeesters, Tweede Kamerleden, topsporters en bekende artiesten, maar ook honderden ondernemers.

Ik heb meer dan 4.000 persberichten geschreven, telkens op basis van interviews. Ik heb experts een podium gegeven en hun bedrijf zien groeien. Dat doe ik nog altijd met veel liefde, passie en plezier bovendien.

Toen ik in 2011 zelf een opiniestuk schreef en die publicatie binnen twee weken 1.400 keer via social media organisch gedeeld werd, groeide mijn naamsbekendheid explosief. Dankzij het opiniestuk stond mijn telefoon roodgloeiend en kreeg ik verzoeken voor nieuwe opdrachten, joint ventures en gingen er deuren voor mij open die voorheen gesloten bleven. Mijn netwerk breidde zich snel uit en zakelijk ging het me voor de wind. Ik had mezelf weten te profileren, positief weten te positioneren en daarmee de handtekening voor mijn bedrijf gezet. Mensen wisten mij te vinden en tot op de dag van vandaag werkt dit ene opiniestuk (en elke andere publicatie erna) nog altijd in mijn voordeel.